Administrator
Tehnologia panificației de la frământare la coacere

Din cartea „Pâine” a lui Geoffrey HAMELMAN
Jeffrey Hamelman lucrează ca brutar profesionist de aproape treizeci de ani.
Timp de jumătate din timp, a deținut o brutărie în Vermont. A lucrat ca instructor de panificație în mai multe școli culinare și de panificație și a predat în Franța, Germania, Canada, Irlanda, Brazilia și Japonia. În 1996, a fost selectat ca căpitan al echipei de panificație din Statele Unite, care era formată din trei persoane și a reprezentat Statele Unite la Paris la Cupa Mondială a rusei de la Boulangerie din Bakery. În 1998, a devenit al 76-lea Maestru Baker certificat din Statele Unite. J. Hamelman este directorul Centrului de panificație și formare pentru King Arthur Flour Company din Norwich. Vermont. În această poziție, predă lunar la cursuri de copt la clasă timp de o săptămână și face antrenamente timp de trei săptămâni la KingArthur Bakery.

În acest capitol, vom analiza toate etapele procesului de coacere - de la selectarea ingredientelor până la răcirea pâinii coapte, iar fiecare etapă nu este doar importantă în sine, ci afectează și toate cele ulterioare.
Se pot scrie multe volume pentru fiecare dintre etapele individuale de coacere, dar este mai important pentru cititor să înțeleagă și să înțeleagă în mod clar acele aspecte ale fabricării pâinii care afectează activitățile zilnice ale brutarului. Și, deși unele informații pot părea „abstruse” și prea științifice, rețineți că eu sunt un brutar, nu un om de știință, iar scopul meu este să explic ce este util și care poate fi util în rutina zilnică de coacere.
Procesul de coacere poate fi împărțit în douăsprezece etape distincte. Uneori, unele operații, de exemplu, frământarea, pot fi omise. Unele etape (cum ar fi maturarea sau dovedirea finală) sunt destul de simple, în timp ce altele (cum ar fi frământarea și coacerea) sunt foarte dificile. Rețineți în permanență că toate acțiunile brutarului la prelucrarea aluatului vor afecta în mod inevitabil etapele ulterioare ale producției de pâine.
Administrator

Etapa 1. Dozarea ingredientelor

Prima etapă este selectarea și dozarea ingredientelor. Este necesară o dozare corectă și atentă pentru a obține produse care sunt stabile ca calitate, uniforme ca formă și dimensiune. La dozare, calculăm și randamentul produsului finit, iar precizia dozării previne lipsa sau prea multe produse. Un factor important aici este costul ingredientelor. Singura modalitate de a asigura acuratețea pipetării este mai degrabă în greutate decât în ​​volum, astfel încât o cântare fiabilă și precisă este o necesitate pentru fiecare brutar.
Administrator
Etapa 2. Frământarea

Prima etapă de amestecare nu are nimic de-a face cu amestecarea în sine - aceasta este o determinare simplă a temperaturii apei de amestecare, care se calculează în funcție de temperatura setată a aluatului (vezi secțiunea „Calculul temperaturii presetate a aluatului”). Obținerea unor produse omogene și stabile necesită respectarea multor condiții, inclusiv controlul constant al temperaturii. Este mai bine să petreceți câteva minute calculând temperatura apei de frământat și să obțineți aluatul în intervalul de temperatură dorit decât să vă mușcați coatele mai târziu. După determinarea temperaturii apei, puteți începe frământarea efectivă.

Ce se întâmplă într-o mașină de frământat sau într-un castron în care aluatul este frământat manual este de fapt destul de greu de descris.Totul începe în momentul în care particulele de făină și apa intră în contact între ele și începe procesul de amestecare. Frământarea servește mai multor scopuri importante. Cea mai simplă dintre acestea este distribuirea uniformă a tuturor ingredientelor din aluat. Este mai dificil de descris formarea glutenului (gluten). La început, moleculele de proteine ​​din făină sunt distribuite aleatoriu și pot fi orientate în orice direcție. Când frământați, aceste molecule sunt întinse în fibre mai mult sau mai puțin drepte și tocmai această întindere și ordonare a firelor de gluten este cea care conferă aluatului „rezistență”. Frământarea aluatului cu dezvoltarea corectă a glutenului permite aluatului să se întindă bine, să nu izbucnească și să rețină aerul captat și dioxidul de carbon generate de fermentarea cu trei drojdii, care la rândul lor determină volumul și culoarea pâinii după ieșirea din cuptor. Desigur, totul este ceva mai complicat. De fapt, există două tipuri de proteine ​​care formează gluten în făină - glutenina și gliadina, a căror natură este oarecum opusă.

Glutenina contribuie la formarea structurii aluatului și a elasticității acestuia sau, cu alte cuvinte, îi mărește rezistența la tracțiune. Gliadin, pe de altă parte, conferă aluatului elasticitate, adică capacitatea de a se întinde. Aluatul necesită ambele, iar frământarea corectă este necesară pentru formarea simultană a elasticității și fermității. Echilibrul acestor două proprietăți permite aluatului să reziste atât la rupere (să fie elastic), cât și să se întindă fără rupere (să fie extensibil). Echilibrarea acestor două proprietăți viscoelastice diferite rămâne o provocare importantă pe tot parcursul procesului. Dar, de exemplu, făina de secară are foarte puțină glutenină și mai multă gliadină și, prin urmare, cerințele pentru frământare și proprietățile aluatului de secară pentru coacerea pâinii de secară sunt complet diferite decât pentru aluatul de grâu și pâine. Metoda frământării pâinii de secară este discutată în detaliu în capitolul 6.
Să dăm un exemplu. Imaginați-vă că trebuie să obțineți baghete desfășurând bucăți mici de aproximativ 200 de grame de aluat în bucăți de aluat de aproximativ 60 cm lungime și cu același diametru pe toată lungimea. Dacă sunt prea ferme (ceea ce poate fi cauzat de o pre-dovadă insuficientă după rotunjire sau folosind făină prea puternică cu prea multă frământare), aluatul vă va rezista mult în timpul turnării și cel mai probabil. vom castiga! În momentul în care veți reuși să atingeți lungimea dorită a baghetei, suprafața piesei de prelucrat va deveni ruptă și inegală, produsul va arăta că are nevoie urgentă de un medic sau avocat. Acum imaginează-ți că trebuie să mulezi sute de astfel de goluri! Cealaltă extremă este atunci când aluatul după stratificare este prea extensibil (din cauza frământării insuficiente a făinii slabe sau din cauza unei prelucrări preliminare prea lungi). În același timp, aluatul în sine nu arată ca el însuși, ca un corp fără schelet, este ceva „de tip moluscă”! La frământare, nu oferă deloc rezistență, piesele de prelucrat sunt plate și fără formă și vor rămâne așa când vor fi coapte.

Vorbirea despre moleculele de proteine ​​din gluten este utilă, desigur, dar nu am văzut niciodată un brutar care să țină un microscop în timp ce frământă. Senzațiile mâinilor la frământarea aluatului și modificările percepției vizuale și tactile nu trebuie neglijate niciodată. După ce ați încărcat toate ingredientele pentru aluat în malaxor și ați pornit-o, făina începe să se hidrateze. Indiferent de tipul paletei de frământat, este foarte important ca viteza de rotație să fie redusă la început. În acest stadiu, suprafața exterioară a granulelor de amidon este umezită, ingredientele se aglomerează și începe să se formeze un aluat. După amestecarea ingredientelor, de obicei la 2-3 minute după începerea frământării, ar trebui să opriți mașina pentru a gusta aluatul la atingere (ar fi bine să gustați aluatul - ați uitat să adăugați sare). Aluatul trebuie să fie lipicios, „aspru”, mai degrabă lichid, nu are încă rezistență, netezime sau elasticitate.Scufundați mâna în aluat - se analizează liber, oferind aproape nici o rezistență. Așa ar trebui să fie în acest stadiu de frământare, deoarece aici omogenitatea aluatului (uniformitatea distribuției ingredientelor) este importantă pentru noi și nu „rezistența” acestuia.

De obicei, brutarii începători în această etapă conchid că aluatul este prea curgător și adaugă făină. Cu toate acestea, ceea ce părea un aluat foarte subțire în prima etapă a frământării se va transforma în curând (în a doua etapă, când se formează glutenul) într-un aluat dens și dens. Adăugarea de făină la începutul seriei a stricat deja multe loturi de aluat. Puteți „simți” transformarea aluatului dintr-o masă lichidă fără formă într-un aluat dens elastic și dezvoltat numai cu mâinile pe parcursul întregului proces de frământare.

După ce v-ați asigurat că consistența aluatului este normală, continuă faza de frământare, în care glutenul continuă să se dezvolte. De obicei, mixerul este comutat la a doua viteză, la care glutenul este bine format. Atingeți aluatul cu mâna - un aluat bine frământat va rezista; a câștigat deja forță, a devenit elastic, dar moale și puțin elastic. Unii brutari separă o bucată mică de aluat și o întind într-o peliculă cât mai subțire posibil (denumită uneori „testul geamului”). Aceasta este doar o modalitate de a evalua formarea glutenului, dar trebuie avut grijă: dacă acest film subțire este complet transparent și glutenul este complet format, aluatul va fi aproape sigur „amestecat”, prea dens. Formarea corectă a glutenului nu înseamnă formarea sa completă și, așa cum vom vedea mai târziu, durata frământării la a doua viteză și, prin urmare, gradul de formare a glutenului este determinat de mulți factori. Dacă singurul nostru obiectiv este să obținem aluatul cu volumul potrivit, atunci ne putem opri la o doză mai mare de drojdie și formare maximă de gluten în mixer. În același timp, volumul maxim este una, dar gustul și aroma bune sunt altele, iar metodele de frământare care asigură volumul maxim de aluat, în același timp, afectează negativ gustul și aroma.
Cu fiecare rotație a corpului de frământare, aluatul este agitat și oxigenul pătrunde în el. Importanța pătrunderii oxigenului se datorează faptului că este implicată în întărirea cadrului glutenic, cu toate acestea, excesul de oxigen poate avea un efect negativ asupra aluatului. Prea mult oxigen va duce la frământarea excesivă: legăturile de gluten încep să se rupă, aluatul devine strălucitor și lipicios pe măsură ce se eliberează umezeală din el, elasticitatea scade și structura generală slăbește. Oxidarea excesivă are loc chiar înainte de atingerea acestui punct extrem, rezultând o deteriorare a gustului și a aromei, adică a calității generale a pâinii.

Deci, ce ar trebui să ia în considerare un brutar atunci când frământă un aluat? O extremă este frământarea de mare viteză, care maximizează formarea glutenului și coace aluatul direct în frământător datorită captării oxigenului și a forțelor maxime de forfecare. În același timp, aluatul este cât se poate de „puternic”, iar fermentarea aluatului este aproape imposibilă. Componentele aromatizante ale făinii - carotenoizi, care conferă și făinii nealbite culoarea cremoasă - se oxidează din cauza amestecării excesive. Acest lucru duce la imposibilitatea dezvoltării gustului și aromei, un proces foarte lung. Cealaltă extremă este amestecarea foarte lentă doar la prima viteză, cea mai mică. Același lucru se observă, de exemplu, când frământăm cu mâinile (sau chiar cu picioarele, așa cum s-a făcut de multe secole). În același timp, se formează cantitatea minimă de gluten, iar starea de oxidare rămâne minimă. Fermentarea durează ore întregi, deoarece aluatul se coace, este frământat în mod repetat, carotenoizii nu sunt oxidați, iar gustul și aroma pâinii sunt excelente.În același timp, volumul pâinii este relativ mic datorită procesării fizice slabe a aluatului.

Există, de asemenea, un fel de „mijloc de aur”: aluatul se frământă într-un castron până la etapa de mijloc a formării glutenului. În timp, datorită frământării, se formează și structura fizică (fermentare suficientă). În mixer, carotenoizii nu se oxidează prea mult, participă la formarea gustului și aromei pâinii, iar pâinea se dovedește a avea un volum bun. Datorită acestui fapt, se obține un echilibru al frământării exacte fără a distruge carotenoizii, pe de o parte, și, pe de altă parte, o fermentație bună pentru a obține gustul și aroma maxime posibile, elasticitatea și rezistența aluatului, precum și pentru a păstra calitatea produsul.

Nu există nicio îndoială că un aluat elastic („puternic”) este necesar pentru a obține pâine bună. Cu toate acestea, există opțiuni alternative pentru realizarea dezvoltării complete a aluatului în mașina de frământat, cu consecințele inevitabile ale oxidării excesive și a maturării prea rapide a aluatului. Fermentarea prelungită și utilizarea semifabricatelor pre-fermentate cresc aciditatea aluatului în timpul maturării acestuia datorită formării acizilor organici. Unul dintre avantajele acestei acidități crescute este întărirea structurii aluatului. O altă modalitate eficientă de întărire este de a frământa aluatul, care are un efect rapid și vizibil. Este foarte important să înțelegem relația dintre gradul de frământare, elasticitate („rezistență”) și gradul de fermentare a aluatului. Ca și în cazul altor aspecte ale coacerii, este foarte dificil să se cuantifice parametrii necesari aici, deoarece limitele sunt amorfe și flexibile. Observând cu atenție progresul lotului și rezultatele acestuia (adică proprietățile aluatului rezultat), brutarul poate dobândi abilități practice și o înțelegere empirică a cauzei și efectului.

Durata amestecului

Deoarece durata lotului depinde de mulți factori, luați în considerare unii dintre ei.
Tipul mașinii de frământat... În Statele Unite, brutarii profesioniști sunt cei mai populari în rândul frământătorilor spirală, al mixerelor planetare și al mașinilor cu frământător înclinat, iar la coacerea la domiciliu prevalează mixerele de birou, similare în principiu cu mixerele planetare. Diferitele tipuri de mixere diferă nu numai prin numărul de rotații pe minut la viteze individuale - tipul corpului de frământare afectează și aluatul în moduri diferite. Mixerele cu un corp de frământare în spirală sunt extrem de eficiente și formează aluatul relativ rapid fără oxidare excesivă. În același timp, datorită eficienței lor ridicate, sunt capabili să creeze o frământare excesivă a aluatului într-un timp scurt, motiv pentru care este necesar să lucrați cu ei foarte atent și să monitorizați cu atenție durata frământării. Mixerele cu corpul de frământare înclinat lucrează puțin mai încet și mai moale (când le urmez munca, mi se pare întotdeauna că mai văd doi brutari bătrâni care stau unul lângă altul deasupra unui castron de aluat și îi frământă mâinile, cufundați în castron în sus la coate) ... La fel ca în mixerul spiralat, bolul, în care este scufundat corpul de frământare înclinat, se rotește împreună. l. Sub influența unei astfel de prelucrări, în ciuda modului ușor, în aluat este absorbit mai mult oxigen decât în ​​mixerele spiralate, astfel că una dintre problemele de aici este posibilitatea oxidării excesive a aluatului. În mixerele planetare, corpul de frământare este coborât vertical în bolul staționar de sus. Astfel de mixere sunt considerate pe bună dreptate universale (multifuncționale), deoarece, spre deosebire de mixerele spiralate și mixerele de aluat cu un corp de frământare înclinat, într-un mixer planetar, nu numai un cârlig, ci și o spatulă sau un tel pot fi instalate ca corpuri de frământare, astfel încât puteți frământa aluatul pentru o mare varietate de produse - de la biscuiți până la fursecuri. Deși sunt complet ineficiente ca malaxoare de panificație, totuși pot face aluat pentru pâine grozavă.Când lucrați cu un mixer de tip feroce, este important să-i cunoașteți rpm la viteze diferite. La fel de important este calcularea coeficientului de frecare în acest tip de echipament (pentru mai multe detalii, a se vedea „Calculul temperaturii țintă a aluatului”).
Cantitatea de aluat din vas. Odată am crezut că aluatul se formează mai repede dacă umple nu jumătate, ci trei sferturi din castron (castron), dar m-am înșelat. Într-adevăr, cu cât aluatul este mai mare, cu atât este mai mare masa acestuia, ceea ce înseamnă că în timpul frământării aluatul este fermentat mai repede. Cu toate acestea, de fapt, cu cât este mai puțin aluat în castron, cu atât se formează mai rapid glutenul. Luați un frământător de 70 kg. Să facem două aluaturi de frământat: mai întâi aproximativ 20 kg, și apoi aproximativ 50 kg. În timpul primei frământări a aluatului într-o singură rotație a corpului de frământare, se prelucrează o proporție mai mare din masa totală a aluatului decât la frământarea celui de-al doilea. Acest lucru permite formarea mai rapidă a glutenului cu mai puțin aluat.
Hidratare. Hidratarea este proporția de apă din aluat în raport cu cantitatea de făină. Ce aluat se formează mai repede - mai umed sau mai uscat? Un aluat foarte uscat (hidratarea nu mai mare de 60%) nu are suficientă umiditate pentru gradul necesar de hidratare a făinii și este nevoie de mai mult timp pentru formarea glutenului. În aluaturi foarte umede (hidratare peste 72%), glutenul se formează și încet, deoarece conținutul ridicat de umiditate îl face dificil. Prin urmare, dacă un aluat cu 66% hidratare necesită 3 minute de frământare la a doua viteză, atunci pentru aceeași dezvoltare a glutenului într-un aluat cu mai multă sau mai puțină hidratare, este necesară o frământare mai lungă.
Tipuri de făină. În făina de secară, proprietățile de formare a structurii sunt mult mai puțin pronunțate decât în ​​făina de grâu - poate fi frământată toată ziua fără a obține aceeași dezvoltare a glutenului ca în făina de grâu. De fapt, cerințele pentru frământarea aluatului de făină de secară sunt complet diferite (vezi capitolul 6). Când frământați un aluat din făină de grâu integrală, particulele de făină mai grosiere cu colțurile lor par să „străpungă” cadrul de gluten, ceea ce crește oarecum timpul de frământare a aluatului. Făinile decolorate au propriile lor caracteristici. Făina decolorată cu un conținut ridicat de gluten necesită un timp de frământare mai lung decât făina decolorată cu un conținut mai scăzut de gluten, întrucât, în primul caz, glutenul durează mai mult timp. Făina din soiurile de grâu moale, de exemplu, cofetăria, formează, în general, rar gluten și, dacă o face, atunci cu frământarea excesivă se dezintegrează rapid. În ciuda faptului că există modalități destul de eficiente de a îmbunătăți proprietățile de coacere a făinii slabe (de exemplu, adăugând mai mult aluat, mai mult frământat, crescând durata fermentației), este întotdeauna recomandat să selectați cu atenție și cu grijă făina dorită.
Prezența altor ingrediente. Când se introduc grăsimi (sub formă de unt sau ulei vegetal, ouă etc.), acestea învelesc filamentele de gluten și întârzie formarea acestuia. Pe măsură ce doza de grăsime crește, crește și timpul necesar de frământare. De aceea, aluatul pentru produse precum brichete, în care proporția de unt este de 40 până la 70% din masa de făină, ar trebui să fie frământat complet înainte de a adăuga untul. Zahărul înmoaie structura glutenului și, pe măsură ce doza crește, ar trebui să crească și durata frământării. Și, în cele din urmă, atunci când se adaugă boabe sau fulgi (prăjiți, crudiți sau înmuiați) în aluat, vor „străpunge” cadrul de gluten și, prin urmare, timpul de frământare trebuie mărit.
Administrator

Etapa 3. Fermentarea aluatului

Imediat după oprirea mixerului, începe fermentarea aluatului. Tot oxigenul din aluat este utilizat de drojdie în câteva minute și fermentarea are loc anaerob, adică în absența oxigenului. De regulă, procesul de fermentare este inițiat fie prin aluat natural dintr-o cultură pură la dispoziția brutarului, care se adaugă în aluat în timpul frământării pentru a începe fermentarea sau sub forma unui aluat pe bază de drojdie (aluat lichid, aluat de patefermentee copt ), sau prin adăugarea de drojdie de panificație în aluat, sau o combinație a metodelor de mai sus. În timpul acestei fermentații a aluatului se formează cea mai mare parte a gustului și aromei pâinii.Inutil să spun că introducerea în această etapă a substanțelor care îi accelerează în mod artificial cursul, de exemplu, amelioratorii de pâine, culturile de start uscat sau amestecurile de panificație gata preparate, au un efect negativ dramatic asupra calității pâinii.

O mare importanță pentru dezvoltarea gustului și aromei pâinii este formarea acizilor organici în timpul fermentării aluatului, care nu numai că participă la formarea acestor caracteristici, dar au și un efect de întărire asupra structurii aluatului, participând astfel activ în formarea sa. Deoarece acizii organici se formează destul de încet (poate dura câteva ore înainte ca aroma dorită a pâinii să se formeze), utilizarea unui aluat care s-a maturizat timp de multe ore și conține deja o cantitate mare de acizi organici necesari pare a fi mod eficient de a spori gustul și aroma pâinii. Un alt rezultat al fermentației este formarea de dioxid de carbon gazos, un produs secundar al drojdiei. Acest gaz este prezent în faza lichidă a aluatului într-o stare dizolvată și rămâne în el până când temperatura bucății de aluat crește în timpul coacerii. Apoi, dioxidul de carbon dizolvat se transformă într-o stare gazoasă, se extinde, crește volumul piesei de prelucrat în cuptor și se evaporă.

Fermentarea poate avea loc în intervalul de temperatură de la 0 la 50 ° C, dar în anumite intervale de temperatură, numite optime, este cea mai activă. Pentru aluatul de grâu, temperatura optimă de fermentare este de 24-26 ° C, pentru secară este cu cel puțin 3 ° C mai mare. Activitatea drojdiei și formarea gazelor ating un maxim la temperaturi ușor peste cele indicate - peste 27 ° C. Cu toate acestea, formarea gazelor nu este în niciun caz singurul scop al fermentării și nu trebuie uitat despre formarea gustului și a aromei. De regulă, temperaturile optime pentru formarea compușilor aromatizanți în aluat sunt ceva mai mici decât temperaturile optime pentru formarea gazelor. Pentru pâinea de grâu, temperatura cuprinsă între 24 și 26 ° C este echilibrată: asigură atât formarea substanțelor aromatizante, cât și formarea volumului produsului și nu în detrimentul celeilalte.
Administrator

Etapa 4. Antrenament

Până de curând, brutarii americani erau învățați, pe măsură ce aluatul crește, să-l coboare o dată sau de două ori, lovindu-l cu pumnii. În ciuda importanței acestei operațiuni, este doar parțial eficientă. Spre deosebire de această „frământare”, frământarea aluatului este mult mai eficientă și de fapt este o tehnică de coacere foarte importantă care este adesea subestimată. Frământarea potrivită la momentul potrivit distinge pâinea de înaltă calitate de pâinea de calitate medie. De ce se întâmplă asta?

În primul rând, este important cum să zdrobiți aluatul. Presărați făină pe bancul de lucru, puțin mai mult decât credeți că este necesar. Această "exces" de făină nu va pătrunde în aluat, deoarece se va sfărâma. Dacă pe masa de lucru există mai puțină făină decât este necesar, aluatul se va lipi de masă în timpul frământării, iar suprafața aluatului se va „rupe”. Inutil să spun că nu-l face atractiv. Apoi descărcați aluatul pe un banc de lucru, astfel încât vârful aluatului să „stropească” ușor peste suprafața făinată. Acum, luați-o de margine (de exemplu, cea stângă), ridicați aproximativ o treime din bucată și apăsați-o ferm în restul aluatului. Cu degetele întinse ale ambelor mâini, zdrobiți aluatul astfel încât să iasă gaz din el. Nu încercați să îndepărtați tot gazul format în timpul fermentării, trebuie doar să ieșiți din el. Apoi ridicați aproximativ o treime din bucată pe partea dreaptă și apăsați-o în centrul restului de aluat, suprapunând ușor linia primului grămadă și strângeți din nou pentru a îndepărta gazul. Înainte de acest timp și de toate operațiunile de frământare ulterioare, asigurați-vă că toată făina a fost îndepărtată de vârful aluatului. Ar trebui să faceți tot posibilul pentru a preveni pătrunderea acestei făini în aluat, altfel vor apărea dungi cenușii necoapte pe pâinea coaptă.iar urmele de făină vor da pâinii un aspect neatractiv și nu va avea un gust mai bun. După ce frământați marginea dreaptă, apucați aluatul de marginea cea mai îndepărtată de dvs., ridicați aproximativ o treime din bucată și sfărâmați-l spre voi în aluatul rămas. Ultima operație a unei astfel de perforări este să frămânți a treia din aluatul cel mai apropiat de tine în același mod în centrul restului. După frământarea acestei a patra părți, întoarceți aluatul pe masa de lucru, astfel încât faldurile să fie în partea de jos, treceți mâinile la coate sub aluatul din stânga și din dreapta, ridicați-l în sus și transferați-l în bolul pentru aluat. Mutarea bucăților de aluat de 20-30 kg în acest mod este relativ ușoară, ceea ce se face adesea, dar porțiunile mai grele de aluat sunt, desigur, mai dificil de amestecat - în acest caz, cereți partenerului dvs. ajutor sau folosiți recipiente de aluat mai puțin capabile. .

După frământarea aluatului, suprafața sa superioară va fi plană și netedă, iar urmele („cusături”) din frământare vor rămâne pe suprafața inferioară. De la prima operație de frământare până când aluatul intră în cuptor, aceste suprafețe de aluat de sus (netede) și inferioare (cu cusături de frământare) vor rămâne în aceeași orientare. Indiferent câte operații de frământare efectuați, partea de sus a aluatului va fi întotdeauna partea de sus, iar partea de jos va fi partea de jos; această orientare este menținută în timpul împărțirii și pre-rotunjirii aluatului, precum și în timpul modelării finale. Vă puteți imagina că aluatul (după masa totală sau deja împărțit în bucăți separate) are propria axă, ca acea pâine imensă cu polii nord și sud pe care trăim.

Efectuând antrenamentul corect, asigurăm trei lucruri importante. Mai întâi, eliminăm dioxidul de carbon din aluatul lor. Dacă excesul de dioxid de carbon produs de drojdie nu este îndepărtat periodic, fermentarea nu va continua corect. Operația de îndepărtare a dioxidului de carbon poate fi efectuată folosind metoda tradițională americană de „frământare”, dar este mai puțin eficientă decât frământarea. În al doilea rând, când frământăm, egalăm temperatura aluatului, ceea ce poate fi foarte util. Dacă lucrați cu aluat rece într-o cameră caldă, atunci suprafața exterioară a aluatului se încălzește mai repede decât straturile interioare și, atunci când frământăm, egalăm aceste temperaturi prin apăsarea stratului exterior, mai cald, spre interior, în partea mai rece. În schimb, dacă lucrați cu aluat cald într-o cameră rece, temperatura aluatului se va egaliza în același mod. În al treilea rând, executarea corectă a frământării contribuie la întărirea aluatului, ceea ce este de o mare importanță pentru acesta. La frământare, firele de gluten sunt întinse și ordonate și simțim instantaneu cum aluatul devine mai dens și mai puternic.

Când să se încălzească
Următoarea și cea mai importantă întrebare atunci când luați în considerare un antrenament este când să o faceți? După cum am menționat deja, pentru a păstra componentele aromatizante din aluat și pentru a evita oxidarea excesivă, luăm în mod deliberat mai puțin timp pentru frământare decât este necesar pentru formarea completă a glutenului. Compensăm această mică „frământare” prin frământare corectă, crescând astfel rezistența aluatului. Dar cât de des trebuie să zdrobiți aluatul? Depinde de tipul de aluat, de rezistența necesară și de durata fermentației înainte de a se împărți în bucăți de aluat. Mai jos sunt câteva considerații importante.

Aluat (special făcut cu drojdie de panificație, care rătăcește mai mult de o oră și jumătate, ar trebui să fie mototolit cel puțin o dată, cel puțin pentru a îndepărta dioxidul de carbon.
Aluat făcut cu cantități mari de făină pre-fermentată (mai mult de 35%) se dovedește de obicei suficient de puternic (datorită proprietăților întăritoare ale acizilor formați în semifabricatul pre-fermentat), astfel încât o bătaie prea mare afectează negativ calitatea pâinii finite. Dacă aluatul se dovedește a fi prea puternic, atunci extensibilitatea acestuia scade, cu un astfel de aluat este dificil să se obțină o creștere completă a produsului în cuptor.Acest lucru contrazice în mod direct afirmația că doar proteinele și „tăria” sunt importante pentru făină și aluat - nu există nicio îndoială că, atunci când se utilizează aluat prea puternic, extensibilitatea acestuia se deteriorează.
Aluat ușor de făină este mai bine să-l supuneți la mai multe antrenamente.
Aluat mare de hidratare de asemenea, este mai bine să frământați de mai multe ori. O bună ilustrare a beneficiilor unei zdrobiri suplimentare este pâinea ciabatta, care este hidratată între 75% și 85% (peccarimacho adevărat chiar îl obține până la 90% - dar nu mai este permis niciodată). Cu cât operațiile de frământare sunt mai mari, cu atât pâinea finită este mai voluminoasă.
Aluat cu o perioadă scurtă de fermentare, de exemplu, pentru pâinea de secară cu aluat, nu necesită deloc frământare, deoarece are puțină gluten și structura aluatului nu poate fi îmbunătățită prin frământare.
Un aluat puternic în naturăde exemplu, pentru produsele de panificație, cum ar fi Challah, nu necesită frământare, deoarece este deja suficient de puternic imediat după frământare. Cu toate acestea, dacă fermentarea aluatului durează mai mult de o oră, este recomandabil să îl efectuați.
Administrator

Etapa 5. Împărțirea aluatului

După sfârșitul perioadei de fermentare, aluatul este împărțit în bucăți separate. Există o mulțime de modalități de împărțire mecanică a aluatului - de la utilizarea separatoarelor hidraulice, ca urmare a căreia se eliberează o mulțime de gaz din aluat, la separatoare de aluat mai moderne, care funcționează într-un mod mai blând, dar sunt foarte scump. Firește, divizarea mecanică a aluatului este mult mai rapidă decât divizarea manuală. În același timp, se poate susține că „moliciunea” împărțirii manuale a aluatului vă permite să obțineți pâine de o calitate mai bună. Pentru a finaliza sarcina de împărțire a aluatului, aveți nevoie de cuțite metalice, cântare și mâini pricepute. Viteza nu are nici o importanță mică, mai ales atunci când este necesară pregătirea rapidă a zeci de bucăți de aluat, evitând „supraoxidarea” aluatului. Adesea, prăfuirea suprafeței de lucru și a mâinilor cu făină, care le usucă, ajută la accelerarea procesului de împărțire, iar împărțirea aluatului devine din ce în ce mai ușoară. Dacă aluatul se lipeste de mâini sau de solzi, viteza de împărțire scade și suprafața aluatului devine inegală. Când împărțiți aluatul în bucăți cu greutatea necesară, este util să tăiați bucățile cât mai aproape de dimensiunea dorită. Acest lucru va necesita aproape întotdeauna mici ajustări - fie prin adăugarea, fie prin eliminarea bucăților mici de aluat. Cu toate acestea, încercați să evitați apariția unor bucăți formate din multe bucăți mici de aluat - o bucată solidă este mai bună decât o bucată din multe bucăți mici.
Administrator

Etapa 6. Rotunjirea preliminară a semifabricatelor

După împărțirea aluatului în bucăți de masa necesară, li se dă forma dorită, cât mai identică posibil. Această pre-modelare „organizează” bucățile de aluat, făcând modelarea finală mai simplă și mai ușoară. Pentru majoritatea tipurilor de pâine, bucățile de aluat sunt ușor rotunjite. Formarea finală se efectuează după ce preformele s-au instalat suficient, prin care apropierea preformelor de forma finală dorită a pâinilor determină timpul final de formare, care este cel pe care îl folosesc brutarii. De exemplu, dacă, dintr-un anumit motiv de producție, este necesar să se realizeze turnarea finală mai repede, atunci la etapa de rotunjire preliminară, acestea se limitează la prelucrarea destul de ușoară a aluatului. Dacă, între modelarea preliminară și finală a semifabricatelor, trebuie totuși să împărțiți, să frământați sau să încărcați un alt aluat în cuptor, atunci este mai bine să folosiți o prelucrare mai grosieră, mai intensă, deoarece aluatul va avea mai mult timp să se așeze înainte modelarea finală.

Așezați bucățile de aluat preformate pe o suprafață făinată sau scânduri de lemn. Este necesar să așezați secvențial bucățile de aluat, cu un anumit număr de bucăți pe fiecare rând.Acest lucru simplifică calculul randamentului aluatului (este întotdeauna mai ușor să înmulțiți 6 bucăți la rând cu 10 rânduri decât să numărați 60 de bucăți separat). În plus, o astfel de stivuire ordonată a bucăților de aluat permite turnarea finală să se efectueze în aceeași secvență în care s-a efectuat pre-modelarea, adică durata aluatului pentru bucățile individuale va fi aproximativ aceeași.

Unii brutari așează preformele pe suprafața de lucru cu cusătura în jos, în timp ce alții, dimpotrivă, cu cusătura în sus. Deși nu contează cu adevărat, merită să discutați ambele opțiuni. Utilizatorii de cusături fac acest lucru pentru a îmbunătăți planeitatea aluatului, iar preforma își menține forma mai bine atunci când este cusută; întrucât cusătura de deasupra piesei de prelucrat tinde să se „estompeze” oarecum. Nu am întâmpinat niciodată probleme cu o ușoară „sângerare” a cusăturii și prefer să așez blank-urile cu fața în jos, deoarece de obicei trebuie să lucrez cu sute de blank-uri zilnic, adică sunt împărțite și turnate constant. Înainte de a așeza piesele de prelucrat, suprafața de lucru a mesei este presărată cu făină și adesea este mai puțină pe o parte a piesei de prelucrat și mai mult pe cealaltă. Când stivuiesc cu cusătura în sus, evit orice făină de dedesubt în pâine în timpul turnării. Adesea, atunci când sunt așezate cu cusătura în jos, o parte din făina din umplutură pătrunde în piesa de prelucrat în timpul modelării finale și rămân urme de făină în produsul finit.

Administrator

Etapa 7. Dormit
Pentru aluat (dar nu pentru brutar!) Aceasta este etapa pasivă. Brutarul are încă multe ore de muncă grea înainte de odihnă. Bucățile de aluat preformate sunt acoperite cu o foaie densă de polietilenă (dacă întărirea se efectuează în dulapuri staționare) sau folie de vinil (dacă întărirea se efectuează direct pe nivelurile căruciorului), îndoind capetele acestuia și fixându-le sub nivelul corespunzător. După cum am menționat, durata este determinată de cât de slab sau puternic a fost tratamentul de pre-turnare.
Administrator

Etapa 8. Turnare

Piese de aluat rotunjite sau alungite, bucăți în formă de baghetă și unele forme mai puțin frecvente de produse de tip fendu, a căror suprafață este străpunsă cu un dispozitiv special, piese în formă de triunghi și toate celelalte soiuri ale acestora apar ca urmare a turnării finale a bucăți de aluat preformate (particularitățile formării bucăților de o formă specifică sunt discutate în capitolul 3). După modelare, piesele sunt așezate în coșuri speciale, între pliurile pânzei de copt, în matrițe metalice sau pe foi. Repetăm ​​încă o dată că, pentru a evita uscarea, suprafețele pieselor de prelucrat trebuie acoperite. În acest scop, sunt convenabile așa-numitele corectori de întârziere, care sunt corectoare finale cu temperatură și umiditate reglabile. Dacă acestea lipsesc, ar trebui să alegeți cu atenție o cameră din brutărie cu un regim adecvat de temperatură și umiditate și să acoperiți spațiile libere cu cârpă de copt, folie de plastic sau foaie.
Administrator

Etapa 9. Corectarea finală

Corectarea finală este etapa dintre modelarea bucăților de aluat și încărcarea lor în cuptor. Deoarece gustul și aroma pâinii sunt determinate în principal de frământarea corectă, utilizarea aluatului sau a aluatului (dacă este necesar), a duratei fermentării aluatului și a calității coacerii, rolul principal al dovedirii finale este de a asigura gradul necesar de creștere a aluatului. Creșterea prea mare sau prea mică a aluatului are un efect negativ asupra aspectului și a altor proprietăți organoleptice ale pâinii. De regulă, aluatul de pâine nu trebuie să crească 100% la începutul coacerii. Dacă o persoană pierde în greutate cu 100%, numai nasul îi va rămâne; în același mod, după creșterea volumului de aluat în timpul dovedirii înainte de coacere cu 100%, aluatul de pâine se prăbușește.Creșterea exactă a aluatului în timpul verificării este foarte dificil de cuantificat, deoarece există multe variabile de luat în considerare în proces, dar creșterea aproximativă a volumului de aluat ar trebui să fie de 85-90% din volumul final al produsului. Dacă monitorizați în mod constant și atent fiecare bucată de aluat, atunci foarte curând ochii și mâinile brutarului vor asimila corect gradul necesar de creștere a aluatului și parametrii corespunzători.
Administrator

Etapa 10. Crestături

Anumite tipuri de produse de patiserie, cum ar fi ciabatta, pâinea împletită, fendu (pâine franțuzească de țară) și unele pâini de vatră, sunt încărcate în cuptor fără a tăia bucățile de aluat. Dar majoritatea bucăților de aluat sunt tăiate cu o lamă ascuțită înainte de coacere. Datorită acestor tăieturi, slăbim în mod deliberat partea superioară a piesei de prelucrat, ceea ce ne permite să reglăm creșterea volumului pâinii din cuptor. În absența unei tăieturi (tăieturi), este mai dificil pentru pâine să-și mărească volumul, iar bucata de aluat din zonele cele mai slabe ale suprafeței sale poate exploda (cum ar fi o roată de bicicletă care se sparge la locul unei puncții sau a unui defect de cauciuc) , care provoacă defecte în forma produsului. Produsele de patiserie de tip baghetă sunt tăiate într-o manieră tradițională care este practic neschimbată, în timp ce altele pot fi tăiate aproape infinit, oferind produsului nu numai un aspect unic, ci poate servi și ca marcă comercială pentru brutar sau brutarie.

Firește, nu există reguli cu privire la modul de tăiere a bucăților de aluat. În practică, veți vedea rapid care este efectul tăierii în diferite moduri asupra diferitelor tipuri de produse. Dacă piesa este slabă (fie din cauza ridicării prea mari, fie pur și simplu din fire, de exemplu, dacă rețeta include o cantitate mare de făină de secară), este mai bine să faceți mici tăieturi, deoarece datorită slăbiciunii relative a părților laterale din pâine, tăieturile adânci sunt mai susceptibile să forțeze pâinea „să se întindă în lățime” și să devină mai plate și să nu se ridice. Pe de altă parte, este mai bine să tăiați semifabricate suficient de adânci, cu un grad optim de creștere a aluatului în momentul încărcării în cuptor, astfel de tăieturi se vor dispersa frumos în cuptor.
Administrator

Etapa 11. Coacerea

Este puțin probabil ca o spicul de grâu orientat spre soare și scăldat într-o briză ușoară • ușoară (precum și vizitată de insecte, infectate cu o ciupercă și bătută de grindină și îngheț) să aștepte cu nerăbdare să se transforme într-o pâine de grâu pâine. Totuși, nu pot să nu simt că o pâine finită este finalizarea perfectă a călătoriei cerealelor de la câmp la cuptor. O mare parte a culturii, civilizației și istoriei umane este împletită în istoria cerealelor, timp de secole însăși existența omului a depins aproape complet de cereale. S-a cheltuit atât de multă muncă pentru creșterea, protejarea și prelucrarea cerealelor în alimente încât este foarte dificil să ne imaginăm viața fără ea. Da, desigur, există orez și alte cereale, există porumb, dar grâul a pătruns în sferele fizice și psihologice ale vieții umane mult mai adânci. Oricum ar fi, lăsând deoparte aspectele culturale și mitologice și chiar doar nevoia de hrană, pâinea coaptă se obține numai după ce brutarul își încarcă aluatul în cuptor și îl supune tuturor ultimelor transformări. De regulă, la momentul încărcării în cuptor, temperatura aluatului este de 21-27 ° C. La intrarea în cuptorul fierbinte, aluatul suferă modificări fizice, biologice și enzimatice semnificative. Primele semne vizibile pot fi atribuite fenomenului, care se numește „creștere în cuptor” („sări în cuptor”), adică ultima etapă de fermentare (vezi inserția de culoare, foto 7). În faza inițială de coacere are loc fermentarea intensă a drojdiei, însoțită de formarea de dioxid de carbon gazos și alcool etilic. Aceste gaze se extind pe măsură ce temperatura aluatului crește și aluatul începe să crească în cuptor.Această etapă nu durează mult, deoarece la o temperatură de aproximativ 60 ° C drojdia moare. Drojdia a produs aceleași gaze în timpul fermentării principale a aluatului, dar au rămas dizolvate în faza lichidă a aluatului. A doua fază, mai vizibilă, a creșterii aluatului în cuptor este asociată cu încălzirea și expansiunea acestor gaze antrenate, crescând astfel semnificativ volumul pâinii. În acest stadiu incipient, enzimele sunt încă foarte active, în special pe suprafața aluatului, unde transformă amidonul în substanțe asemănătoare zahărului (dextrine), care sunt implicate în formarea culorii mai târziu la coacere. La o temperatură de aproximativ 50 ° C în interiorul aluatului, bacteriile mor și, în plus, la această temperatură, amidonul din făina de secară începe să se gelatinizeze (pentru posibile consecințe nedorite ale acestui lucru, vezi textul de la p. 60 privind făina de secară ).

În timpul coacerii, amidonul din făină absoarbe umezeala, se umflă și capătă strălucire (la frământare, numai suprafața exterioară a granulelor de amidon este umezită, dar ulterior, sub influența căldurii cuptorului, umezeala pătrunde în granule). La temperaturi de 60-70 ° C, granulele de amidon umflate încep să se gelatinizeze și contribuie la formarea firimiturilor. La o temperatură de aproximativ 60 ° C, când tot dioxidul de carbon gazos a fost deja eliberat, creșterea volumului pâinii încetinește. În acest moment, activitatea amilazei atinge maximul și la o temperatură de aproximativ 63 ° C glutenul (glutenul, care era moale și nu avea o structură rigidă când aluatul a fost încărcat în cuptor) începe să se întindă și să crească în dimensiune până când la o temperatură de aproximativ 75 ° C nu se termină coagularea și structura firimitului de pâine nu se formează. Pe măsură ce temperatura internă a aluatului crește, activitatea enzimelor și, respectiv, gelatinizarea amidonului încetinesc și la o temperatură de aproximativ 90 ° C se opresc cu totul.

Crustă - Aceasta este singura parte a pâinii, a cărei temperatură depășește 100 ° C, deoarece temperatura din firimituri rareori atinge acest nivel. La o temperatură de suprafață de 100 ° C, începe să se formeze o crustă și începe să se formeze o culoare, care se datorează apariției reacției de formare a melanoidinei (Maillard) - un complex de modificări chimice care duc la întunecarea crustei de pâine sau, de exemplu, o bucată de carne la grătar. Produsele acestei reacții sunt implicate și în formarea aromei pâinii coapte. Reacția de formare a melanoidinei apare atunci când este încălzită și în prezența umezelii, a proteinelor și a zaharurilor reducătoare, adică a tuturor acelor substanțe care sunt prezente în bucata de aluat în momentul în care aluatul este încărcat în cuptor. La aceste temperaturi se formează aldehide și cetone, care contribuie și la gustul și aroma pâinii coapte. Reacția de formare melanoidă este finalizată la o temperatură de aproximativ 177 ° C. În formarea culorii și gustului crustei de pâine, sunt implicate și procese de caramelizare, care au loc în intervalul de temperatură de 150-200 ° C.

Pierderea umezelii în pâinea coaptă
Pâinea coaptă cântărește întotdeauna mai puțin decât bucata de aluat, deoarece evaporarea umezelii din aluat este între 10 și 20%. Diversi factori afectează conținutul de umiditate al pâinii coapte, și anume:
greutatea bucății de aluat: cu cât piesa de prelucrat este mai mare, cu atât este mai mic procentul pierderilor în procente din greutatea inițială;
forma aluatului și raportul crustă: firimitură: produsele alungite cu o crustă mai mare, cum ar fi baghetele, au un raport mare crustă: firimitură și pierd semnificativ mai multă umiditate decât țaglele cu aceeași masă de formă rotundă sau alungită; pâinea turnată pierde mai puțină umiditate decât produsele de aceeași greutate, coapte direct pe vatra de piatră a cuptorului;
timpul de coacere: este clar că cu cât durează mai mult coacerea, cu atât este mai mare pierderea în greutate, cu toate acestea, coacerea completă vă permite să obțineți o aromă mai bogată a pâinii, care este adesea subestimată;
temperatura: la temperaturi mai ridicate în cuptor, pâinea se coace mai repede, iar pierderea totală în greutate datorată evaporării este mai mică decât la coacerea bucăților de aluat de aceeași greutate și formă la temperaturi mai scăzute ale cuptorului;
tip cuptor: cuptoarele din cărămidă pe lemne, cuptoarele cu aburi, cuptoarele rotative și cuptoarele fără abur pentru coacerea pizza au efecte diferite asupra evaporării umezelii, deși temperatura cuptorului, dimensiunea și forma bucăților de aluat și gradul de coacere au un efect general mai mare asupra pierderilor de umiditate decât tipul cuptorului utilizat.
Administrator

Etapa 12. Răcire

Din punct de vedere tehnic, pâinea începe să se învechească în momentul în care iese din cuptor. În același sens, putem spune că oamenii și toate viețuitoarele încep să moară în momentul nașterii lor. De fapt, calitatea pâinii este cea mai înaltă atunci când tocmai este scoasă din cuptor. Dacă pâinea proastă este comestibilă numai caldă (dacă este deloc comestibilă), atunci cel mai bun gust și aromă a pâinii bune se obține numai după ce este răcită complet. Firul cald rămâne aluat, iar gustul și aroma rămân neexprimate. Unele produse de patiserie, cum ar fi pâinea cu aluat de secară, ating cea mai bună calitate doar după câteva ore, deoarece aroma lor trebuie să se dezvolte complet și să se „stabilească” după răcire. Pâinea de secară și de grâu de secară cu o proporție ridicată de făină de secară necesită o îmbătrânire de 24 până la 48 de ore după coacere pentru a stabiliza firimitul și a dezvolta pe deplin gustul și aroma. În același timp, firimiturile își pierd proprietățile cauciucate, iar gustul și aroma se maturizează și se formează complet. O astfel de pâine rămâne proaspătă câteva zile.
yulichka2014
Și dacă „bateți” aluatul cu o paletă de lemn (nu vreau să cumpăr un aparat de pâine), ca un aluat de plăcintă, care este rezultatul? Sau trebuie doar să o faci cu mâinile tale (eu sunt un brutar începător. Fac asta și aia. Pâinea se obține în funcție de rețete diferite în timp ce „în moduri diferite” (experiența este un câștig)).
yulichka2014
Da, folosesc și aluat de secară, îl întineresc cu cereale integrale, apoi fac un aluat. Totul crește, se coace, dar impresia este ca și cum ar fi umedă, cu aciditate, deși doar făina de grâu (cereale integrale cu făină de panificație) intră în aluat. Poate că sunt stăpânitor? sau nu se amestecă? (aluatul și aluatul sunt mai des în frigider, vin acasă de la serviciu și în „luptă”))
Administrator

Cel mai bine este să frământați aluatul într-un robot de bucătărie care are un frământător - se dovedește aluat grozav! Uită-te aici https://Mcooker-ron.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=138203.0, iar dacă v-ați stabilit un scop de coacere a pâinii acasă și la cuptor, atunci ar trebui să vă lăsați nedumeriți cu un mixer de aluat.

Pâine umedă - mult lichid în aluat sau nu coapte! Este mai bine să verificați pregătirea coacerii pâinii în cuptor cu o sondă de temperatură https://Mcooker-ron.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=4648.0

Pâinea acră poate proveni din aluatul greșit - necoapte sau dintr-o filă mare în aluat.
sunny-elena
Administrator, spune-mi, este adevărat că orice pâine coaptă în KhP este ca un burete? adică solid, ca într-un magazin, nu va funcționa în HP? Ne pare rău dacă întrebarea este o prostie
Administrator

Răspunsul este simplu: ceea ce punem este ceea ce primim! Orice pâine trebuie să înveți să coaceți
sunny-elena
Mulțumesc, atunci există speranța de a învăța cum să coaceți pâinea tare, nu-mi plac „bureții” ...
Administrator
Citat: sunny-elena

Mulțumesc, atunci există speranța de a învăța cum să coaceți pâinea tare, nu-mi plac „bureții” ...

Da, nicio problemă: reduceți cantitatea de lichid conform rețetei și obțineți o cărămidă
Nolas
Bună ziua Admin. Vă rog să-mi spuneți, pe forum există moduri de coacere undeva (succesiune de operații: frământare, creștere etc.) cu o defalcare în funcție de timp pentru un anumit tip de pâine. Cel puțin pentru principalele tipuri - alb, secară, franceză, cereale integrale, aluat. Clasic corect. La ce trebuie să respectați la începutul stăpânirii tehnicii.
Administrator

Puteți găsi aceste sfaturi în secțiunea Noțiuni de bază despre frământare și coacere. CONȚINUTUL SECȚIUNII „BAZELE ÎNGĂNĂTURII ȘI COUTURII” Există o mulțime de informații, trebuie să lucrați cu textul.

Puteți vedea rețetele mele, descriu întotdeauna în detaliu rețeta și abordarea aluatului, a tuturor etapelor și a coacerii https://Mcooker-ron.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&action=profile

Întrebare: ce metodă de coacere ați ales? X / aragaz sau cuptor?

Există, de asemenea, o mulțime de informații în subiectele autorului despre pâinea cu drojdie Pâine cu drojdie de grâu
Alegeți o rețetă, vedeți tehnologia descrisă de autor și puneți întrebări.
Nolas
Administrator, Mulțumesc. Da, desigur, am citit, este mai mult sau mai puțin clar din drojdia de grâu. Pentru alte întrebări. Pentru un aparat de pâine. Pur și simplu în programele mele, ciudat în ceea ce privește durata operațiunilor. Trebuie să ieșim.
Administrator

Trebuie să vă adaptați la orice aragaz și să vă împrieteniți cu el.Petreceți mult timp lângă ea, observați procesul, scrieți toate etapele, faceți poze, apoi comparați rezultatele și trageți concluzii, încercați să înțelegeți programele. De exemplu, am făcut exact asta o dată

Consultați aceste subiecte și începeți CONȚINUTUL SECȚIUNII „BAZELE ÎNGĂNĂTURII ȘI COUTURII” CLASE DE MASTER PENTRU TRICOTAREA ALUATULUI (CUTII)

Și acest subiect poate înțelege procesele din aragazul x / aragaz Înțelegerea pâinii cu o pâine de casă mai ales subiectul PÂINE ACASĂ ÎNȚELEGERE PÂINE # 6

Noroc!
Nolas
Administrator, așa am început, până acum totul funcționează, dar aș vrea să nu încălc tehnologia, iar producătorul meu de pâine dispune de acest lucru :)

Toate rețetele

© Mcooker: Cele mai bune rețete.

harta site-ului

Vă sfătuim să citiți:

Selectarea și funcționarea producătorilor de pâine