Salutare tuturor! A trecut mult timp de când nu sunt aici ...
În primele rânduri, căpitanul Obvious vrea să spună că un analog complet al multicookerului nostru lansează acum TEFAL.
Da, aceasta este o nouă generație cu gadget-uri bluetooth, dar prezența sau absența bluetooth-ului nu afectează gustul supei și timpul de gătire al umărului de miel.
Așadar, căutați pe Internet combinația cuvintelor „TEFAL Cook4me” - o mulțime de rețete și videoclipuri. Chiar și KMK, mai mult decât în zilele Mulinex.
În al doilea rând, după 4 ani de utilizare zilnică (hrișca cu brânză de vaci dimineața în timpul săptămânii de lucru contribuie puternic la respectarea echilibrului de susținere a pierderii în greutate a BZHU și la sfârșit de săptămână - tot felul de bunătăți care fac necesar să mențineți echilibrul de pierdere în greutate al BZHU) codificatorul a început să eșueze (sinonim - valcoder; ce rotim și ce facem clic pe „OK”). Arată așa: îl răsuciți și reacționează inhibat. Omite clicurile. Răbdarea (timp de șase luni ...) s-a încheiat în cele din urmă și am demontat, curățat, asamblat dispozitivul. Și acum totul funcționează din nou „ca la un magazin”. Dar, desigur, este recomandabil să nu curățați codificatorul, ci să îl înlocuiți.Articolul costă de la 120 la 240 de ruble (în funcție de lăcomia vânzătorului. Prețul cu ridicata Digi-Key 1,28 USD. „Un dolar și jumătate, Karl! Dolari și jumătate!”).
Nu există marcaje pe piesă, însă, judecând după aspectul, dimensiunile și structura internă, această piesă a fost realizată de BOURNS, un codificator de tip PEC12R-4120F-S0012
puteți utiliza și PEC12R-3120F-S0012.
Dacă codificatorul dvs. începe să glitch, este mai bine să cumpărați / comandați unul nou în avans. În timp ce răbdarea ta se epuizează, el va sosi.
NU ÎNCERCAȚI să accesați butonul prin „fața” străinului nostru - fața argintie, panoul frontal și butonul butonului pot fi îndepărtate DOAR din interior.
Nu voi face un reportaj foto [încă], totul este la fel de simplu ca o portocală. Orice gospodină care are un fier de lipit (mai bine pentru 40 de wați), o șurubelniță Phillips (nr. 1, dar este posibil și nr. 2), pensete, tampoane de bumbac, o scobitoare și puțină acetonă pot face față acestei sarcini.
Se crede că fierul de lipit este echipat cu lipit, flux (RMA-223, LTI-120, SKF, colofonul zdrobit dizolvat în alcool sau pur și simplu colofonul - sunt listate în ordinea descrescătoare a preferințelor). Prezența unei împletituri pentru lipirea pieselor de pe plăcile de circuite imprimate este foarte apreciată - acest lucru va simplifica foarte mult îndepărtarea butonului pentru curățare / înlocuire. Ar fi foarte bine să aveți grăsime de silicon pentru lubrifierea contactelor electrice în mișcare (puteți pulveriza. Ei bine, lubrifiați sigiliile de cauciuc pe geamurile din plastic cu silicon în fiecare primăvară și toamnă?), Sau vaselină tehnică (dar WD-40 este complet inadecvat! , va merge o vaselină cosmetică cu parfum ...).
SFAT # 1: În procesul de demontare, faceți o fotografie (cel puțin pe telefon). În caz că scoateți din greșeală un conector (chiar și Nekrasov a scris că gospodinele din satele rusești sunt OGO-GO!) - veți ști de unde a venit și unde ar trebui să fie întors.
SUGESTIE # 2: Luați ceva de genul unei tăvi pentru înghețarea cuburilor de gheață și puneți șuruburile îndepărtate în diferite etape de demontare în celulele acelei tăvi în ordine de la stânga la dreapta în conformitate cu etapa - pentru a nu confunda ce șurub să înșurubați unde în timpul asamblării.
SUGESTIE # 3: O gospodină poate folosi oricând proprietarul casei (sau chiar sălbatic) pentru a lucra, promițând ceva gustos de la un multicooker reparat. Adularea, șantajul și chiar (mai ales dacă gospodina este OGO-GO!) Amenințările directe sunt, de asemenea, bune.
Deconectați cablul de alimentare, scoateți receptorul pentru condens, scoateți vasul, închideți capacul.
Întindem un prosop pe masă și punem „străinul” pe el, de jos în sus.
Deșurubăm și scoatem un singur șurub vizibil; din partea șurubului ne îndepărtăm și scoatem fundul zăbrelei - este flexibil, doar îl tragem „îngrijit, dar puternic” - se va îndoaie acolo unde trebuie.
Deșurubați și scoateți cele două șuruburi mici care țin "jgheabul" cu PCB.
Deșurubăm cele două șuruburi mari care țin bucșele de cauciuc, le scoatem împreună cu bucșele.
„Jgheabul” cu placa de circuit imprimat poate fi scos de sub marginea carcasei până la mijloc și în sus.
Există trei conectori pe placă, doar deconectați cel mare alb. Dar este mai ușor - toți trei. Acestea sunt conectori FOARTE durabili (tip JST) și, dacă nu a existat nici un defect din fabrică în timpul instalării, pur și simplu nu este realist să le deteriorați, chiar dacă doar trageți firele. Și nu atingem cele trei fire de alimentare (albastru, roșu și negru) de pe cealaltă margine a plăcii, deoarece acestea nu interferează cu nimic.
Tragem partea inferioară a corpului în sus cu un centimetru cu unu și jumătate sau două. Este convenabil să vă așezați degetele mari pe fundul metalic, iar cu restul degetelor trageți marginile carcasei în sus.
Acum puteți scoate fața argintie și scoateți cablul panglică cu un conector mare alb.
Punem deoparte multicooker-ul.
Puneți o față de argint pe prosop - cu fața în jos.
Deșurubăm și scoatem 7 șuruburi, scoatem și punem deoparte panoul pe care îl țin.
Facem fotografii, scoatem cablurile cablului din clemele de pe carcasă, mutăm conectorul mare de pe placă în lateral, punem cablul deoparte.
Scoatem conectorul mic din aceeași parte.
Deșurubați și scoateți cele trei șuruburi care țin carcasa controlerului.
Îndepărtăm carcasa de plastic cu controlerul, trecând cablul de fire care coboară undeva și conectorul în orificiul din care au ieșit odată. Am pus carcasa cu controlerul deoparte.
Strângeți ușor suporturile de cauciuc ale tweeterului cu pensete de jos în sus (este mai bine decât să trageți de sus!). Strigătul atârnă de fire.
Deșurubați și scoateți cele două șuruburi care țin de placa butonului.
Trageți ușor de tablă cu butonul, trăgând arborele din butonul „OK”.
TU AI FĂCUT-O!!! Tabla cu butonul este în mâinile tale.
Chipul poate fi predat membrilor familiei entuziaști pentru o spălare majoră. În timp ce lipiți, se va usca. În același timp, este recomandabil să decuplați cu atenție zăvoarele, să separați panoul frontal de carcasa argintie (în acest caz, mânerul „OK” va fi eliberat exact așa, fără efort, ca bonus) și scoateți „Anulare” "buton.
Lipiți vechiul buton. Găurile din PCB sunt mari; dacă nu economisiți fluxul, lipirea se va colecta cu ușurință în panglică și butonul va cădea literalmente din tablă. Dacă este ceva - căutați pe net instrucțiuni despre utilizarea panglicii („fitil de lipit cum se folosește”).
Dacă nu există un buton nou, îl demontăm și îl curățăm pe cel vechi:
- Cu un tampon de bumbac înmuiat în acetonă, spălați fluxul din corp și contactele butonului, astfel încât să nu pătați interiorul acestuia,
- Îndoiți ușor 4 picioare ținând partea inferioară;
- Separați partea inferioară;
- Îndoiți ușor contactele flexibile „în jos” spre carcasa îndepărtată. Înfășurăm strâns puțină vată pe o scobitoare, o umezim în acetonă și ștergem arcurile de contact de pe contactele flexibile;
- Îndoiem ușor contactele flexibile spre centru (ÎNTOTDEAUNA UN POC!), Astfel încât arcurile lor de contact încep să meargă de-a lungul razelor neutilizate ale contactelor fixe;
- Numai dacă există o grăsime nouă! Grăsime veche de pe placa de contact staționară de pe carcasa îndepărtată; schimbați vata pe o scobitoare, umeziți-o în acetonă și ștergeți placa de contact staționară; Înfășurăm puțin vată proaspătă pe o scobitoare și aplicăm un contact foarte subțire de grăsime la contactele fixe.
- Punând butonul așa cum a fost.
Am lipit butonul în tablă.
Spălăm placa cu acetonă pentru a îndepărta reziduurile de flux.
Colectăm „extraterestrul” în ordinea inversă a demontării. Atunci când instalați bucșe de cauciuc, acordați atenție - există o margine pe plastic; această proeminență ar trebui să se încadreze în adâncitura din bucșă.
Motivul defectului: contactele flexibile tăiate prin acoperirea contactelor fixe la bază (dacă l-au demontat, au văzut că cuprul strălucește în unele locuri). Nu ar fi nimic, cuprul conduce de asemenea curentul, dar marginile tăiate provoacă „sărituri” atunci când codorul rotativ este rotit. Bouncing-ul reprezintă mai multe închideri / deschideri de contacte pe termen scurt. Acest lucru este normal; rebotul este întotdeauna prezent în grupurile mecanice de contact. Dar numai la marginea contactului, la deschidere / închidere. Programul de control este scris pentru a suprima (ignora) acest rebot. Și cu uzură, săritura are loc în mod constant, cu orice mișcare a contactului. Și controlerul, ignorând săritura, ignoră și marginea contactului - adică nu percepe semnalul util. În procesul de perete, eu (și dumneavoastră, sper) am transferat contactele într-o zonă neuzată. Dar, mai devreme sau mai târziu, se va uza și el. Deci butonul va trebui schimbat cândva. PORTUL MECANIC. Pur și simplu spălarea-curățarea-ungerea butonului instalat din fabrică nu va funcționa niciodată.
În multicookerul meu nu s-au găsit defecte, de obicei manifestate în blocuri electronice de-a lungul timpului (oxidarea pistelor, condensatoare electrolitice umflate etc.). În ciuda faptului că timp de 4 ani și jumătate a început să înceapă dimineața cu întârziere aproape în fiecare seară.