Administrator
Istoria salatei Olivier (metoda de preparare și rețetă)

Istoria salatei Olivier (metoda de preparare și rețete)

Contrar credinței populare, salata modernă Olivier nu are prea mult de-a face cu ceea ce a inventat bucătarul francez Lucien Olivier. Cu excepția, probabil, a numelui în sine. În secolul al XIX-lea la Moscova, la colțul străzii Grachevskaya și Bulevardul Tsvetnoy, fațada din Piața Trubnaya era casa Vnukov cu trei etaje, în cele două etaje superioare ale cărora se afla o tavernă de clasa a doua „Crimeea”, unde publicul cel mai renumit a mers - de la obișnuiți cu carduri și gigolo la negustori săraci și provinciali în vizită. Subsolul clădirii a fost ocupat de taverna posomorâtă „Iadul”, unde cei mai disperați hoți de la Moscova din acea vreme și-au sărbătorit faptele întunecate. Vis-a-vis de această clădire mohorâtă se afla un vast pustiu care aparținea unora dintre frații Popov. La începutul anilor 60 ai secolului al XIX-lea, francezul Olivier a achiziționat această pustietate întreagă de la unul dintre frații Popov, pe care l-a întâlnit din întâmplare - ambii au cumpărat tabac de bergamot, la care erau mari vânători, într-unul din magazine. care a populat dens pustiul și un venit special proprietarii de terenuri care nu au livrat.

Olivier era deja faimos, pregătea mese delicioase la comenzi la casele unor clienți bogați și reușea să facă o mică capitală. Olivier a construit pe un teren liber, după ce a demolat magazine și hanuri mici, un palat al lacomiei, o tavernă „Schitul”, în care totul era la felul francez. În „Schitul” se puteau gusta aceleași feluri de mâncare care înainte erau servite doar în conacele nobililor. Hanul a servit caviar și fructe în vase de gheață uriașe sculptate sub formă de palate de poveste și diverse animale fantastice. Schitul a devenit imediat un loc preferat pentru nobilime. De fapt, această tavernă a fost, conform conceptelor noastre moderne, un restaurant de lux pentru elită. Această instituție a angajat o sută de oameni, dintre care 32 erau bucătari. După o cină rafinată la Ermitaj, s-a considerat deosebit de șic să mergi cu un șofer nesăbuit la cină la Yar, unde există un vițel rece „în stil țigan” pregătit într-o manieră specială și să asculți corul de țigani Sokolovsky. Apropo, chiar cuvântul Ermitaj nu avea nimic de-a face cu conacele țariste din Sankt Petersburg. În limba franceză care era la modă la acea vreme, „Schitul” însemna un colț retras, o locuință a pustnicului. De multe ori proprietarii își numeau în glumă casele de la țară, moșiile, pavilioanele de recreere în acest fel (prin analogie cu modul în care acum numim dachas hacienda noastră).

La început, Schitul era condus de trei concetățeni: Olivier era responsabil cu conducerea generală, Marius servea cei mai importanți oaspeți, iar bucătăria era condusă de celebrul bucătar parizian Dughet. În curând, deja foarte popularul „Ermitaj” a căpătat o faimă și mai mare în rândul gurmanzilor grație salatei magnifice a domnului Olivier, care se distinge prin gustul său rafinat delicat. Și invenția acestui fel de mâncare s-a întâmplat, s-ar putea spune, întâmplător, fără prea mult efort din partea viitorului geniu culinar. În bucătăria franceză de atunci, ingredientele salatei, de regulă, nu erau amestecate - ingredientele erau frumos așezate pe un platou sau așezate în straturi. (În general, bucătăria franceză până la începutul secolului al XIX-lea a fost săracă pentru gustări și o mulțime de experți culinari francezi au provenit tocmai din tradiția gastronomică rusă. Cel puțin, de exemplu, ordinea rusească de servire a mâncărurilor - primul, al doilea, al treilea .În Europa, se obișnuia să punem totul pe masă dintr-o dată sau să schimbăm felurile de mâncare, mai ales fără a observa împărțirea în principal, secundar și gustări. Fiecare mâncător a mâncat ce și când și-a dorit sufletul). Inițial, domnul Olivier a tratat clienții cu o salată similară, formată din produse așezate separat și numită maioneză de vânat. Mai mult, Olivier a venit cu un sos special pentru acest fel de mâncare pe bază de ulei de măsline, oțet și gălbenușuri de ou. Acest sos a fost numit de inventatorul provensalului.

Există o legendă despre modul în care a fost inventat acest sos: Olivier a ordonat unuia dintre bucătarii săi să prepare un sos tradițional francez de muștar pentru unul dintre felurile de mâncare, care, alături de muștar, include unt, oțet și gălbenușuri de ou fiert zdrobiți. Cu toate acestea, fie din greșeală, fie hotărând să economisească timp, bucătarul a adăugat gălbenușuri crude la amestec. Rezultatul muncii sale l-a uimit pe proprietar - sosul s-a dovedit a fi neobișnuit de luxuriant și surprinzător de plăcut la gust. Aflând motivul unei astfel de transformări ciudate a amestecului și oferindu-i bucătarului neglijent o mustrare pentru ordine, Olivier și-a dat seama că șansa l-a ajutat să creeze un sos complet nou care ar putea îmbunătăți radical gustul oricărui fel de mâncare. De-a lungul timpului, felul de mâncare cu maioneză a dispărut în sine din bucătăria rusă, iar sosul inventat pentru el a rămas. Și acum, prin cuvântul maioneză provensală, ne referim la acest sos original și nu la salata pentru care a fost inventată de un bucătar francez.

Maioneza de joc a fost preparată folosind o tehnologie destul de complicată. Au fost fierte file de ciuperci și alunele. Jeleul a fost făcut din bulionul în care a fiert pasărea. Felii de păsări de curte au fost așezate pe un vas cu sos de maioneză, jeleu tăiat cubulețe între ele, iar în centru au turnat salată de cartofi cu castraveți mici murați, cu alte cuvinte, castraveți. Toate acestea au fost decorate cu jumătăți de ouă fierte. Cu toate acestea, spre surprinderea și, poate, spre nemulțumirea bucătarului-artist, cunoscători cunoscuți ai frumuseții rusești, nedorind să guste felul de mâncare servit în straturi, așa cum trebuia, a amestecat barbar totul în terci cu o lingură și a mâncat această ciupercă cu plăcere. Totuși, se pare că Lucien Olivier nu a fost un prost și nu a încercat să înoate împotriva curentului, convingându-și oaspeții să mănânce așa cum era de așteptat. El a decis să urmeze gusturile publicului local și a început imediat să taie toate ingredientele maionezei în cuburi mici și să le amestece pe toate înainte de a le servi, adăugând în același timp câteva componente populare printre vizitatori.

Astfel, Olivier a devenit de fapt inventatorul unei noi salate împotriva voinței sale. Această salată a câștigat inițial faima în rândul publicului din Moscova sub numele de franceză, deși nu a avut practic nimic de-a face cu bucătăria franceză. Mai mult, în străinătate, el este încă mai des numit rus. Lucien Olivier a păstrat metoda exactă de preparare a salatei în cea mai strictă încredere chiar și de la partenerii săi Marius și Duguet și a pregătit-o întotdeauna numai el. Odată cu moartea celebrului bucătar, secretul rețetei sale s-a pierdut. El nu a considerat necesar să-l transmită nimănui. Și în curând Schitul în sine a trecut de la Marius la posesia producătorului de mobilă Polikarpov, a pescarului Mochalov, a barmanului Dmitriev și a negustorului Yudin, care a organizat parteneriatul Olivier. Instituția a devenit cunoscută sub numele de „Marele Schit”. Publicul hanului s-a schimbat, de asemenea. Aristocrații, mari proprietari de terenuri care anterior erau obișnuiți ai hanului, după reforma din 1861, și-au mâncat repede banii de răscumpărare și s-au sărăcit. „Noii ruși” din acea epocă s-au mutat în „Schit” - negustorii bogați și inteligența prosperă, medicii, avocații și jurnaliștii de succes care au mușcat din reformele lui Alexandru al III-lea (inclusiv faimosul Gilyarovsky, care a menționat în repetate rânduri Schitul în articolele sale) ... Acest public a reușit să transfere majoritatea banilor care au ajuns în mâinile proprietarilor de terenuri care și-au pierdut brusc pământul în buzunare. Cererile lor erau mai simple, iar gusturile lor erau mai vulgare.Dar au vrut și să guste faimosul Olivier, dându-se drept aristocrați, fiind, de fapt, fiind, în cea mai mare parte, bătăuși obișnuiți.

În ciuda faptului că secretul salatei autentice s-a pierdut, toate ingredientele sale principale erau cunoscute. Până la închiderea schitului, acolo a fost servită o salată numită Olivier, dar, conform recenziilor vizitatorilor care și-au amintit încă adevăratul Olivier, gustul a fost complet diferit. Au existat multe imitații și încercări de reproducere a celebrului fel de mâncare. Dar atunci când pregătești un fel de mâncare, nici măcar rețeta în sine nu este importantă, ci tehnologia preparării sale, precum și, eventual, utilizarea unor ingrediente „secrete”. Deci secretul principal - reconstrucția adevăratului Olivier nu a fost rezolvat. De exemplu, în cartea de bucate „Arta culinară” pentru 1899, a fost dată următoarea rețetă pentru salată Olivier: sâni de la trei mureșe de alun fiert, 15 gâturi de raci fierți, cinci cartofi fierți, un pahar de lanspik, cinci castraveți murați, pentru a gusta caperele , măsline, castraveți, uleiuri provensale, trei trufe. Toate acestea sunt tăiate în bucăți și turnate cu multă maioneză și sos de soia-kabul.

Noii proprietari ai Schitul la începutul secolului al XX-lea au reprodus rețeta salatei cât de bine au putut. Această versiune de Olivier a inclus: 2 ciuperci alune, limbă de vițel, un sfert de lire caviar presat, o jumătate de kilogram de salată proaspătă, 25 de raci fierți, o jumătate de conserve de murături, jumătate de conserve de soia cabul, doi castraveți proaspeți, un sfert de kilogram de capere, 5 ouă fierte și, desigur, sos de maioneză. Cu toate acestea, conform recenziilor oamenilor care încă și-au amintit de adevăratul Olivier, gustul era încă diferit. Merită să dați o explicație acestor rețete: lanspeak este un fel de jeleu făcut din picioare și capete de vițel cu multe condimente. Soia-kabul este un fel de picant, popular în acele vremuri îndepărtate, sos pe bază de soia. Pikuli sunt legume mici murate (murate), cel puțin aceleași castraveți.

La începutul secolului al XX-lea, un nou flux de mâncători s-a revărsat în rândul vizitatorilor restaurantului, chiar mai puțin pretențioși, mai puțin sofisticați și pretențioși - comercianți, actori, poeți populari și scriitori de diferite feluri, care, deși nici măcar inteligența după origine, totuși, voiau să arate aceiași aristocrați (așa cum au înțeles-o). Desigur, nu și-ar apăra onoarea cu un pistol sau cu o sabie în mână, dar nu erau foarte proști să mănânce „aristocratic”. Aceasta încheie prima etapă pre-revoluționară din istoria acestui minunat fel de mâncare.

În 1917 Schitul a fost închis. Războiul mondial și cele două revoluții rusești care l-au încununat au distrus aproape complet atât bucătarii francezi, cât și cunoscătorii Moscovei ai artei lor. Tărâțul cu potârnici a devenit pur și simplu periculos nu numai pentru a mânca, ci și pentru a le menționa, deoarece un mâncător pretențios ar putea fi considerat un burghez și doar plop în cea mai apropiată poartă. Se părea că nu numai secretul domnului Olivier fusese pierdut fără speranță, ci însăși ideea unui astfel de fel de mâncare, străină unei noi societăți emergente în chin (în sensul literal al cuvântului), era sortită uitării.

Dar a venit un NEP vesel. Schitul și-a redeschis porțile, dar publicul din el era deja complet diferit - un alt val de escroci care s-au îmbogățit brusc, dar care s-au îmbogățit nu pe creșterea economică rapidă, nu pe popularitatea lor personală, nu pe talentul lor, ci pe foamete și ruina. Chiar și foștii negustori și actori fără rădăcini, în comparație cu ei, arătau ca niște adevărați aristocrați (Apropo, bunicii și bunicile noastre își amintesc cu nostalgie de acest public, încrezători că au găsit acei adevărați aristocrați în tinerețe). Salata Olivier a reapărut în meniu. Dar nu avea prea multe în comun nici cu cel pre-revoluționar. Schitul Napman nu a durat mult și în 1923 a fost și el închis, iar Casa Țăranului a fost deschisă în incinta sa. Avea o sală de mese în meniu, fără salate deloc. Acum, în această casă 14 de pe bulevardul Petrovsky, la colțul străzii Neglinnaya, se află o editură și un teatru.Cu toate acestea, în noua societate sovietică, a cărei structură prinde contur în cele din urmă până la sfârșitul anilor '20, apare propria sa nouă elită, care are nevoie și de propriile sale atribute noi, deși bazate pe ceva care a venit din trecut. Inclusiv culinară. Mulți și-au amintit încă bine gloria restaurantelor vechi din Moscova, Sankt Petersburg, Nijni Novgorod, Rostov, Odessa.

Noul Olivier-Stolichny (aka Moscova, aka Meat, aka Summer)

La începutul anilor treizeci, Ivan Mihailovici Ivanov și-a amintit de celebrul Olivier, bucătarul restaurantului din Moscova, care, potrivit lui, a servit în tinerețe ca ucenic pentru Olivier însuși. A devenit apoi adevăratul părinte al salatei Olivier pe care o cunoaștem. În vremurile sovietice, restaurantul Moskva era aproape o pensiune oficială, un fel de sucursală a Kremlinului pentru cele mai importante persoane ale statului. Și nu întâmplător arta culinară sovietică atinge apogeul. Ivanov a înlocuit tufa de alun neîngrădit ideologic cu un pui muncitor-țăran, a aruncat tot felul de gunoi de neînțeles precum capere și murături și și-a numit creația - salata "Capital"... Mai mult, gurmanzii care au supraviețuit în mod miraculos din vremurile burgheze, care au mâncat adevăratul Olivier, ar fi fost chiar asigurați de identitatea perfectă a gusturilor versiunilor vechi și noi. Dar să o lăsăm pe conștiința lor. Secretul noului Olivier-Stolichny (aka Moscova, aka Meat, aka Summer), Chef Ivanov este destul de simplu și constă în egalitatea strictă a părților de greutate ale componentelor sale constitutive: carne de pui, cartofi, castraveți murați (sau castraveți), ouă fierte. Mazărea verde se pune în jumătate din restul ingredientelor. Se adaugă conservă de carne de crab și toate acestea se toarnă cu maioneză. Salata gata. Rețeta nu trebuie să conțină smântână, morcovi sau ceapă.

Salată modernă Olivier
Pe vastele întinderi ale Uniunii în numeroase puncte ale alimentației publice, în cadrul democratizării generale a societății, felul de mâncare a început imediat să fie și mai democratizat. Componenta principală în Stolichnoye a fost cartofii, care au fost introduși în mod activ în acel moment și au înlocuit diferite cereale în dieta oamenilor sovietici. Deja nici măcar ciuperci de alun, ci pui, au început să fie înlocuite cu șuncă, carne fiartă, iar apoi au ajuns complet la punctul logic al idioțeniei, respingând în mod hotărâtor orice carne naturală în favoarea unui anumit cârnat mediu de medic. Murăturile delicate murate s-au transformat în murături vulgare. Salate „Moscova”, „Capitală”, „Salată rusească”, „Carne”, salată de legume cu carne, salată de legume cu tufiș de alun, salată de legume cu carne și tufiș de alun, toate acestea sunt soiuri de restaurant ale prietenului nostru - „Olivier”. Nici Olivier însuși, nici Ivanov nu au avut vreodată morcovi fierți în rețeta Olivier. Există o legendă despre felul în care a apărut în unele rețete: în anii treizeci, în restaurantul Casei Scriitorilor din Moscova, conform mărturiei poetului Mihail Svetlov, un bucătar local plin de resurse, în loc de crabi scumpi, pe care se bazează rețetă, a început să pună morcovi tăiați mărunt, în speranța că stăpânii beți ai stiloului pur și simplu nu pot distinge așchii de morcov roșu de bucăți dintr-un corp de crab rupt. Bineînțeles, liderii progresiști ​​ai cuțitului și lingurilor din toată țara au luat rapid această inițiativă și au expulzat crabul din salata populară, devenind destul de oficial să toacă morcovi în ea.

În anii patruzeci, imediat după sfârșitul celui de-al doilea război mondial, ca urmare a mentalității liberale readuse din Europa de către soldații care s-au întors din Europa, vizitarea restaurantelor a devenit destul de obișnuită pentru un public foarte larg. Toată lumea a vrut să trăiască și să se bucure de viață nu într-o zi, ci chiar aici și acum. Atunci o gustare de succes și ieftină a început noul său atac triumfător asupra restaurantelor sovietice.

Și în anii cincizeci, „Stolichny” a ocupat cu fermitate o poziție de lider în bucătăria restaurantului, împingând eternul vinaigret rusesc pe locul doi pe masa festivă.Salata verde a dobândit o popularitate largă în toate straturile poporului rus (ar trebui clarificat - este vorba de ruși, nu de întregul sovietic) din anii 60-70 ai secolului XX. Atunci a părăsit bucătăria restaurantului și s-a stabilit în cea comunală. Înainte de aceasta, „Olivier”, desigur, era faimos, dar audiența fanilor era mult mai restrânsă - în special partea intelectuală și responsabilă și muncitorii sovietici cărora le plăcea să-și petreacă timpul liber într-un restaurant. În acești ani, oamenii încep în sfârșit să trăiască într-o prosperitate mai mare. Au dorința și, cel mai important, apare o oportunitate de a-și diversifica meniul oarecum, chiar dacă doar pentru moment este doar unul festiv.

În perioada brusc în creștere a dezghețului Hrușciov, salata este atât de populară, încât, ca de obicei, liderii au dorit să conducă mișcarea populară aici și să conducă rândurile apropiate ale mâncătorilor sovietici din spatele lor, inventând numele fidel „sovietic” pentru favoritul tuturor. farfurie. Ce frumos ar fi - în ajunul Anului Nou toți sovieticii au mâncat salată sovietică și au spălat-o cu șampanie sovietică! Frumos! Și susținut ideologic. Dar culmea, împreună cu noua-veche salată, pe care au redenumit-o în meniul cantinelor instituțiilor administrative, au mers pe drumul lor, iar salata a rămas în mintea maselor sub mândra ei etichetă de peste mări - „Olivier”. ... ...

Și acum - principalul secret al acestui fel de mâncare - monsieur francez Olivier nu a inventat niciodată salata noastră natală rusească Olivier! ... ... ... Cum așa!? Da, doar în epoca sovietică, numele unui fel de mâncare cunoscut pe scară largă în Rusia țărănească a fost înlocuit cu unul frumos, străin, celebru. Olivierul nostru nu este altceva decât un preparat pentru salată pentru okroshka (cartofi, ierburi, ceapă, carne, ouă, castraveți), pe care l-au mâncat deseori fără a împrăștia cvas, ci pur și simplu turnând smântână. Nu degeaba mulți oameni preferă să ne toarne Olivierul nu cu maioneză, ci cu smântână! Acesta este motivul, surprinzător pentru mulți, diferența dintre Olivier modern și cel „real”. Și întreaga lume mănâncă salata noastră, și nu a domnului Olivier, atribuindu-i încă din greșeală onoarea invenției sale. În același timp, încă încercăm să ne asigurăm că mâncăm un fel de versiune plebeiană a celebrului fel de mâncare. Este interesant faptul că cei care au încercat să-l facă pe Olivier conform acelor rețete „reale” au fost extrem de dezamăgiți de gustul său - nu este același lucru, nu nativ! Plictisitor. Până în prezent, restaurantele străine rusești ar servi drept un adevărat Olivier, dar, conform recenziilor compatrioților noștri care au gustat acest fel de mâncare aristocratic, acesta nu este deloc Olivierul pe care îl iubim și îl cunoaștem. Mult mai rau. (Iată, apropo, un alt exemplu de influență a specialiștilor culinari francezi asupra bucătăriei rusești, care confirmă indirect cele spuse: aperitivul primordial rus din sfeclă, cunoscut în Rusia încă din vremea pre-petrină, am început brusc să-l numim cuvântul francez vinaigrette, din cuvântul francez care înseamnă oțet, și numiți-l și un fel de mâncare franceză. În același timp, în Franța însăși, acest fel de mâncare se numește salad de ruesse. Este bine cel puțin că nu am avut un specialist culinar francez de către numele de Vinaigrette pentru a ne apropia de invenția acestei salate. feluri de mâncare complet diferite, Olivier și Olivier al nostru, aduse în mintea noastră într-un singur întreg prin voința unui eveniment istoric - dorința propriei noastre inteligențe sovietice de a fi cel puțin oarecum mai aproape de acei vechi intelectuali ruși. Măcar măcar același lucru. Așa că cineva a lipit faimosul nume, fie ca o glumă sau serios, la o salată populară adaptată pentru bucătăria restaurantului de I.M. Ivanov. Sau poate doar într-o anumită etapă, cuvântul Olivier însuși a fost asociat în rândul oamenilor cu cuvântul salată, un fel de mâncare care era complet necaracteristic bucătăriei rusești native și a fost folosit în principal numai în mediul aristocratic. La mijlocul secolului al XX-lea, expresia salată Olivier, unită în mintea noastră, a fost fixată pentru o gustare naturală rusească. baza pentru okroshka. Marele merit neîndoielnic al francezului Olivier constă doar în faptul că a introdus feluri de mâncare de acest tip în bucătăria populară rusească, îmbogățindu-l cu însăși conceptul de salată.Nu veți găsi o rețetă pentru salată Olivier în nicio referință culinară solidă modernă. Nimeni nu cunoaște rețeta adevăratului Olivier și nimeni, în mod formal, nu are dreptul să numească acest nume un fel de mâncare care nu este pregătit conform rețetei pentru care ar trebui să fie pregătită. Autorul, odihnindu-se în Bose, a luat cu el acolo rețeta pentru prepararea salatei sale. Ceea ce ar fi fost restaurat folosind ingrediente cunoscute, strict vorbind, nu este salata Olivier a celebrului bucătar.

Data de expirare a lui Olivier
După o cină de Anul Nou, rămâne adesea multă mâncare, care a fost hrănită oaspeților. Când creați Olivier, trebuie să luați în considerare termenul său de valabilitate, astfel încât să vă puteți bucura de el a doua zi. O salată clasică tipică, pe care mulți o mănâncă pentru o vacanță, poate sta în frigider până la 40 de ore, cu condiția ca ingredientele să nu fie condimentate cu maioneză și sare. În alte circumstanțe, nu se recomandă păstrarea Olivier mai mult de cinci până la șase ore. Condimentați tratamentul chiar înainte de servire sau lăsați-l fără sos în frigider pentru a servi proaspăt sau mai târziu.

Pot congela salata
Dacă doriți să păstrați Olivier mai mult timp, puteți încerca să îl înghețați. Doar salata care nu a fost condimentată este potrivită pentru congelare, altfel toate ingredientele se vor transforma într-o masă fără formă și își vor pierde gustul. Nu este recomandat să congelați aperitivul cu castraveți proaspeți. Cum se face: puneți ingredientele într-o pungă, puneți-le în congelator. Se agită ocazional (de 1-2 ori în prima oră de congelare), astfel încât componentele vasului să fie împrăștiate. Decongelați salata exclusiv în frigider, transferând-o în compartimentul zero din congelator.

Ingrediente pentru proporțiile corecte de gustare (pe porție):
patruzeci și cinci de grame de cârnați doctorali;
20 de grame de castraveți;
cincizeci de grame de cartofi;
20 de grame de conserve de mazăre;
1 ou de pui;
treizeci de grame de maioneză;
1/8 parte dintr-o ceapă medie;
cinci grame de patrunjel, mărar;
Sarat la gust.

Bucura-te de masa ta!
Administrator
Pregătirea salatei

Olivierul nostru există și prosperă (cu toate acestea, mulți umple salata cu maioneză, ceea ce îl face să fie oarecum legat de creația unui francez). Deci, cum ar trebui să pregătească fiecare salata preferată în mod corespunzător? De fapt, este foarte diferit! Ca orice lucrare cu adevărat populară, Olivierul nostru are multe opțiuni și nuanțe în pregătirea sa și să spună ce este bine și ce nu va fi greșit, sau cel puțin este controversat. Principalul lucru este că ar fi gustos și la fel ca oaspeții.
Care este setul de produse care merită utilizat atunci când creați Olivier.

Recomand următoarea compoziție: - 6 tuberculi de cartofi,
- 1 ceapă medie,
- 2 castraveți murați medii,
- 1 măr dulce mediu,
- 100 de grame de piept de pui fiert,
- 100 de grame de șuncă,
- 1 cutie de conserve de mazăre sau porumb,
- 5 ouă de pui fierte abrupt,
- 1 cutie mică de crabi, în ultimă instanță, bastoane de crab,
- maioneza, sare, piper dupa gust.

Acum să ne oprim asupra regulilor pentru pregătirea fiecărui produs separat.

Cartofi: ar trebui să alegeți tuberculi de dimensiuni medii de aceeași dimensiune, cu o piele roșie sau galben deschis - fierb mai puțin. Ar trebui să fie gătit în puțină apă, astfel încât să le acopere. Aruncați cartofii necojiti în apa deja clocotită și sărată și, astfel încât coaja să nu se crape, străpungeți-o mai întâi în mai multe locuri cu o furculiță. După ce apa fierbe din nou, reduceți-o la minimum, astfel încât să fiarbă doar puțin și gătiți timp de 20 de minute. Apoi scurgeți apa și lăsați cartofii să se răcească.
Amintiți-vă, în niciun caz nu amestecați alimente calde sau chiar calde - gustul salatei va fi stricat. Nu puneți alimente fierbinți în frigider, deoarece acest lucru va încuraja dezvoltarea bacteriilor. Se răcește la temperatura camerei.
După ce cartofii s-au răcit, tăiați-i în cuburi puțin mai puțin de 1 centimetru pe o parte.Pentru piquancy, puteți prăji cartofi puțin gătiti într-o cantitate mare de ulei vegetal fierbinte până când se formează o crustă ușoară, desigur, după ce l-ați tăiat în cuburi. Apoi se răcește în același mod și se lasă uleiul să se scurgă, ținându-l într-o strecurătoare. Dar aceasta este deja o abatere de la primordialitate.

Pasari: fierbeți puiul punându-l în apă clocotită timp de 40-45 de minute, fără a-l prepara niciodată. În același timp, ar trebui să fie fiert și la căldură minimă, reducându-l după ce apa fierbe din nou. Apoi se răcește puiul, se măcelărește, se taie fileul din piept și se taie cuburi.

șuncă: orice va face, dar fumatul este mai bun. Tăiați șunca și puiul în bucăți puțin mai mici decât cuburile de cartofi.

Ouă: puneți-o în apă rece, adăugați puțină sare (care nu va permite ca albusul să scurgă dacă coaja se crapă) și, dând la fierbere și reducând focul, gătiți timp de aproximativ 10 minute. Apoi puneți-o în apă rece, schimbându-l de mai multe ori, astfel încât coaja să fie mai bine curățată. Amintiți-vă, dacă ouăle sunt fierte la foc mare, albul devine tare și gălbenușul mai moale. Dacă este lent - gălbenușul devine ferm, iar albul devine slab - ceea ce ne convine cel mai bine. Tăiați ouăle răcite în cuburi.

Castraveți: este mai bine să luați murat decât sărat. Aveți încredere în mine. Curățați, tăiați cubulețe și lăsați excesul de lichid să se scurgă, ținând timp de 5 minute într-o zgură.

măr: (nu o poți pune) conferă salatei un anumit picant și suculent. Curățați mărul dulce și tăiați cubulețe mici.

Arc: asigurați-vă că puneți în salată. Dar nu proaspăt, ci murat. Pentru a face acest lucru, tăiați un cap de ceapă proaspăt în pătrate mici, cu o latură de aproximativ 4 mm. Umpleți-l cu oțet diluat cu apă într-un raport 1: 1 timp de aproximativ 2-3 ore. Apoi stoarceți, uscați și adăugați la salată. Își va pierde amărăciunea, dar va da suculență picantă.

Mazăre: Aș sfătui să luați același porumb conservat, dar o chestiune de gust.

Crabi: Ingredientul este opțional, dar de dorit. Dacă finanțele o permit, puteți adăuga și o jumătate de borcan de caviar roșu, înlocuindu-l cu crabi.

Care este cel mai bun sos pentru salate? Mulți oameni preferă să o facă cu smântână (eu sunt unul dintre ei). Dar mulți încă iubesc maioneza. În general, asta îl face să fie legat de Olivier original. În acest caz, este mai bine să facem maioneză noi înșine, fără să ne predăm vântului industriei alimentare rusești. Maioneza trebuie preparată astfel: luați 3 ouă crude (de preferință foarte proaspete), 3 linguri de zahăr, o jumătate de pahar de ulei de măsline (de preferință ulei de măsline), 3 linguri de oțet, 1 linguriță de sare, jumătate de linguriță de muștar. Eliberăm trei gălbenușuri (doar gălbenușuri) într-un castron, adăugăm o linguriță de sare și începem să batem cu un mixer. Mai mult, vă atrag atenția asupra faptului că, dacă mixerul este manual, trebuie să fie condus într-un vas în aceeași direcție și nu haotic sau în figura opt, altfel amestecul se va așeza și nu va fi luxuriant. Bateți gălbenușurile într-o spumă și turnați încet uleiul de măsline într-un fir, continuând să bateți amestecul. Apoi se toarnă oțetul la fel de încet și apoi se adaugă zahăr. La final, adăugați muștar pentru picant
Dacă ai făcut totul bine, ar trebui să ai o maioneză minunată.

Ingredientele răcite, turnate cu maioneză, trebuie amestecate ușor, fără zel excesiv, doar câteva mișcări, încercând în același timp să nu zdrobim cuburile tăiate. Gustați și abia apoi adăugați puțină sare și piper, amestecând din nou puțin. Apoi, înmuiați salata timp de câteva ore în frigider, astfel încât toate ingredientele să fie saturate reciproc cu aromele și maioneza celuilalt. În acest caz, unele componente vor lăsa ușor sucul, în timp ce altele, dimpotrivă, îl vor absorbi. Amestecați ușor a treia oară când serviți salata. Toate. Salata gata.

O selecție de pe Internet)
Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, mulțumesc pentru un articol atât de interesant, cuprinzător. Cu toate acestea, nu toată lumea, chiar și cei din industria restaurantelor, știe aceste fapte.
Tatyana, despre ingrediente - acestea sunt preferințele tale personale? Doar mă întreb.
Am făcut un experiment, am încercat să gătesc o salată după o rețetă autentică cu crab, fără tufiș de alun, totuși, cu pui, dar cu măsline și capere. Nu a funcționat. El nu este al nostru.
Pentru mine, se pare că s-a întâmplat istoric, Olivier, Stolichny și Moskovsky sunt salate de același fel, dar cu unele diferențe.
Olivier - salată cu cârnați. În copilărie, doctore. Acum o fac cu șuncă și doar afumată. Deci, este mai gustos și mai interesant.
Stolichny - cu pui, mai rar piept de rață sau curcan.
Moscova este deja carne de vită sau limbă.
În caz contrar, sunt foarte asemănătoare: cartofi, ouă, ceapă (de obicei verzi), castraveți murați, mazăre și morcovi în Stolichnoye.
Acestea sunt salatele noastre populare. Festiv, din copilărie. Din asta, probabil, și atât de iubiți, indiferent de ce erau.
Administrator
Citat: Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, despre ingrediente - acestea sunt preferințele tale personale? Doar mă întreb.

Ksyusha, mulțumesc!

Nu, aceasta este o selecție de pe internet, de pe site-uri. Dar am vrut să semnez că nu este treaba mea și s-a dovedit .... Mulțumesc, acum voi adăuga Această colecție a fost mult timp stocată în computerul meu, colectată în părți.

Și, în general, astăzi „Olivierul nostru” este pregătit în conformitate cu principiul preferințelor personale și „din ceea ce a fost” bine, lăsați-o să fie, salata este încă gustoasă, casa dvs., preferată
Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, de ce am întrebat despre ingrediente. Măr. Mama nu a pus-o niciodată în salate. Tata este un mare conservator și pentru el ai nevoie de muște separat, de cotlete separat. Aceleași mâini nu vor ajunge niciodată la un măr în Olivier. Vreau să injectez. De aceea mă interesează. Ce gătești, aș mânca cu mare plăcere. Toate ale tale sunt delicioase pentru mine. Deci a devenit interesant, puneți un măr?
Administrator
Ksyusha, Am pus cu siguranță un măr în Olivier, dă startul gustului ingredientelor proaspete din salată, dă un gust acru.

Dacă vorbim despre rețeta mea Olivier, atunci acestea vor fi:
- cartofi
- castravete proaspăt (sau proaspăt + conservat)
- piept de carne fiert (sau piept + șuncă)
- ouă fierte
- mere verzi dulci și acri (am pus puțin, doar pentru a declanșa gustul, pentru a da puțină aromă și aciditate mărului)
- ceapa verde
- Mazăre
- maioneza (si din moment ce nu o am aproape niciodata, folosesc iaurt)
Nu respect și nu pun morcovi în salată
Am tăiat toate ingredientele în cuburi mici, astfel încât structura salatei să fie mai pufoasă. Dacă frecați toate sau o parte din ingrediente pe o răzătoare, veți primi în continuare „lipicios” în salată, terci de legume și nu-mi place și uneori nu puteți distinge imediat toate componentele salatei, ce să mâncați. și puteți vedea fiecare bucată care vă intră în gură, ce culoare și nuanță are ... și apoi simțiți acest „comerț cu ridicata cu amănuntul” în gura voastră ... ", aceasta este o salată de legume

De fapt, nu-mi place salata picantă, nu sărată puternic, prin urmare aleg ingredientele pentru mine
Dacă gusturile dvs. diferă, încercați să adăugați o felie de măr la „găleată” de salată și evaluați gustul. Acest lucru nu obligă la nimic, familia va primi „salata” lor integral.

Am adăugat, de asemenea, un măr la hering sub o haină de blană, conferă, de asemenea, o salată o plăcere

===============================

Ei bine, asta e tot - am scris, mi-am creat probleme, am vrut o salată. Ar fi trebuit să gătesc zile întregi
Ksyushk @ -Plushk @
Citat: Admin
Mi-am creat probleme, am vrut o salată
Nu-mi voi spune doar mie. Vreau să mănânc, brutal. Și aici este atât de delicios despre un măr în Olivier. Voi alerga în drum spre casă și voi cumpăra un măr verde, cred. Voi face și eu un bol cu ​​Olivier.
Vă mulțumim pentru răspunsul detaliat.
Administrator

Ksyusha, pentru sănătatea ta!
Gatiti si aduceti aici, laudati-va cu gustul

Avem vreme proastă, cu ploaie și e frig, brrrrr, dar mâine nu există cartof acasă au anunțat +20, ceea ce înseamnă că vor fi cartofi și castraveți acasă
Dacă medicii nu-mi fac ceva într-una din aceste zile, va exista cu siguranță o salată - vă voi aduce laudă
Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, necesar
Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, nu trecuse nici măcar un an de când am venit cu Olivier.Primul este aproape „clasic”, sau mai bine zis s-ar spune conform lui Lazerson, cu carne de vită, mazăre și morcovi (videoclipul a venit chiar acolo unde Ilya Isaakovich a gătit Olivier - versiunea masculină)
Istoria salatei Olivier (metoda de preparare și rețete)

A doua opțiune este o fantezie pe tema Olivier: cu șuncă de pui, creveți, porumb și un măr.
Istoria salatei Olivier (metoda de preparare și rețete)

Delicios în toate cazurile. Olivier s-a crăpat din burtă.
Administrator

Ksyushace drăguță ești pe avatarul tău, ei bine, sunt foarte, foarte adevărat

Salatele sunt excelente, bine făcute!
Și am fiert deja totul, dar am mâncat totul la rândul meu din foame, circumstanțele nu mi-au permis să mă apropii de salate
Încă sper să ajung din urmă în weekend, îmi doresc foarte mult o salată cu drepturi depline
Ksyushk @ -Plushk @
Tatyana, mulțumesc. Și l-am dorit pe Olivier atât de mult încât a fost de nesuportat.

Citat: Admin
cat de draguta esti cu avatarul tau,
Mulțumesc foarte mult, unghiul este bun.
Administrator

Aici, și versiunea mea a salatei "Olivier" - promisul


Salată modernă „Olivier” (alias „Moscova”, alias „Stolichny”, alias „Proprie fantezie”) (Administrator)

Istoria salatei Olivier (metoda de preparare și rețete)
Corsica
Citat: Admin
Această colecție a fost stocată mult timp în computerul meu, colectată în părți.
„Cum s-a schimbat salata Olivier de peste 150 de ani: rețete și opțiuni”.
Olga și Pavel Syutkin, istorici ai bucătăriei rusești, autori ai cărților „Istoria inventată a bucătăriei rusești” și „Istoria inventată a bucătăriei sovietice”.

🔗

Toate rețetele

© Mcooker: cele mai bune rețete.

Harta site-ului

Vă sfătuim să citiți:

Selectarea și funcționarea producătorilor de pâine