Fetelor, citiți în timpul liber, informații destul de interesante, istoria slow cookers și Parenki.
Aragaz lent (de asemenea, „aragaz lent”, „aragaz lung”, „samovar”, „bucătar”) - o tigaie ceramică cu pereți groși, instalată într-o cutie cu încălzire electrică programabilă, concepută pentru a fierbe vasele la o temperatură relativ scăzută. La fel ca o sobă rusească, încălzirea se efectuează nu numai din partea de jos, ci și din părțile laterale ale tigaiei.
Conform descrierii lui L. Narga, ideea unui aragaz lent vine din oala pentru gătit fasole, cunoscută din cele mai vechi timpuri.
În New England, din secolul al XVIII-lea, fasolea a fost lăsată la cuptor peste noapte; Gătitul boabelor le-a permis încet să absoarbă aroma aditivilor (cum ar fi slănina sau melasa), iar felul de mâncare rezultat a supraviețuit până în zilele noastre sub denumirea de fasole Boston.
Nu se cunosc circumstanțele exacte ale primei oale încălzite electric. În 1936, inventatorul Irving Naxon din Chicago a brevetat una dintre variante și a încercat să o producă sub numele de engleză. Aragaz multifuncțional Naxon Beanery. Încercarea nu a avut succes, dar compania engleză.Naxon Utilities Corporation a fost cumpărată de Rivel, care a creat în 1971 aparatul lent, care a devenit rapid popular sub marca engleză. Crock-Pot. În 1974, a apărut un design modern, cu un rezervor de ceramică separat, care a facilitat spălarea dispozitivului.
În anii 1980 în URSS, aragazul lent Parenka a fost produs de uzina de construcție a mașinilor Sverdlovsk, numită după MI Kalinin, manualul de utilizare a fost scris de Pokhlebkin și este încă folosit ca ghid pentru aragazele lente.
Cunoscutul expert culinar V.V. Pokhlebkin trasează originile aragazului lent într-o oală într-un cuptor rusesc.
Oamenii au suferit din cauza vieții neliniștite, a stresului la locul de muncă și a incapacității de a stabili la timp mâncare regulată și ieftină, fără a recurge la servicii alimentare destul de obișnuite și fără gust. Și anume, aceste probleme au fost rezolvate nu prin accelerarea preparării alimentelor sau încălzirii apei pentru ceai și cafea, așa cum credeau oamenii cu cunoștințe limitate despre viață și gândire metafizică, ci prin obținerea de alimente la un moment dat, să zicem, până la momentul venirii acasă de la serviciu, gata făcute, fără a fi nevoie, faceți ceva dvs. în acest sens, chiar dacă numai cât mai curând posibil. La urma urmei, o persoană obosită, în principiu, nu poate și, așa cum s-a crezut timp de secole, nu ar trebui să gătească mâncarea, deoarece va face întotdeauna greșeli. De aici, tocmai din această practică a vieții, a luat naștere instituția ospitalității și deloc din motivele de natură morală, bunătate și „gunoaie” similare.
Numai un servitor special putea pregăti o masă caldă gata pregătită până când un muncitor venea de la locul de muncă în familii înstărite, iar în săraci, un membru al familiei eliberat de toate celelalte îndatoriri - o soție, o soră, o fiică, care ar fi întotdeauna la acasă și erau ocupate exclusiv cu treburile casnice. După cum știm, practic nu au rămas în societatea sovietică membrii de familie „eliberați” în anii 1960 și 1980, cu excepția pensionarilor bătrâni, care ei înșiși aveau adesea nevoie de ajutor.
Astfel, problema principală a vieții de zi cu zi a societății sovietice era pregătirea mâncării pentru muncitori până la venirea lor de la locul de muncă. Viața se destramă în sincronizare cu prăbușirea familiei și funcțiile sale seculare de a crea și păstra vatra familiei.
Paliații care au „rectificat” această situație au fost „pauzele de masă” masive din instituții, când angajații, despărțindu-se în grupuri, își găteau mâncarea pe sobe electrice sau încălzeau mâncarea pe care o aduceau și fierbeau apă pentru ceai și cafea.
Aceeași sarcină - de a folosi timpul de stat în scopuri culinare personale - a început să servească diverse „sărbători” în slujbă, atât la birou, cât și, cel mai adesea, în ore neoficiale, seara, în legătură cu aniversările sau zilele de naștere ale angajaților și alte Motive "aleatorii".
În ciuda celor mai stricte interdicții de utilizare a spațiilor de birou pentru beție și alte evenimente „culinare”, aceste prescripții venite de sus, după o lună sau două de execuție formală, au fost apoi încălcate în unanimitate de toată lumea, iar totul a revenit „în primul rând” cu singura diferență că decența externă, „Secretul” acestor „sărbători” oficiale a fost observat din ce în ce mai puțin, iar „sărbătorile” au fost ținute în anii 90 nu numai în mod deschis, ci și cu o notă de o anumită obrăznicie, emfatic demonstrativă.
Trebuie spus că „sărbătorile de serviciu” au dat o lovitură severă conceptelor elementare încă existente ale mesei de acasă, canoanelor rezonabile și profesionale și regulilor de gătit. În cele din urmă, au înțărcat oamenii cu mâncare corectă, sănătoasă și de bună calitate, din capacitatea și dorința de a mânca corect.
Faptul este că sortimentul de alimente pentru astfel de sărbători s-a bazat întotdeauna pe materiale gata cumpărate din magazin, adică pe semifabricate: conserve, cârnați, marinate și în partea de cofetărie - pe cea mai obișnuită și produse proaste ale brutăriilor de alimentație publică - chifle, fursecuri, chifle de biscuiți, adică pe toate tipurile de aluat care conțin un procent ridicat de ouă și zahăr și gătite nu cu drojdie, ci cu sodă sau amoniac.
În ceea ce privește preparatul culinar propriu-zis, acestea s-au limitat la „salate” în cea mai vulgară versiune sovietică a acestora, adică folosind conserve de mazăre și maioneză, care dintr-un anumit motiv, contrar tuturor regulilor de gust și bun gust, au fost combinate cu proaspete varză, sfeclă (fierte și, uneori, crude, rase), care reprezintă o provocare de neimaginat pentru toate canoanele bucătăriilor naționale ale popoarelor lumii, precum și o negare demonstrativă a conceptelor de compatibilitate alimentară și armonie gustativă acceptate în civilizații societate. Dar persoana sovietică s-a dovedit a fi obișnuită, sau mai bine zis îmblânzită, cu aceste combinații de gust de-a dreptul nefiresc, care, aparent, au fost mascate și chiar „scăldate” din cauza utilizării abundente a băuturilor alcoolice, de asemenea fără a respecta regulile armoniei lor cu bucate.
Astfel, problema corectării deficiențelor și distorsiunilor vieții sovietice în general și a alimentelor casnice în special a fost incredibil de complicată de împletirea acelor „sălbatici” la care masele burgheze ale societății sovietice s-au adaptat, atunci când ele însele, în mod voluntar, au ales ușor mod de a „depăși” dificultățile vieții, orientându-se pe „masa rece”, adică un sandviș conservat care nu necesită abilități culinare sau aport de muncă, dar în această „masă rece” au preferat cea mai dezgustătoare, cea mai varietate vulgară și nesănătoasă - un amestec arbitrar de tot ceea ce „l-a obținut”, a spălat același amestec aleatoriu de băuturi alcoolice și artificiale: vodcă, vin fortificat, bere, fanta, coca-cola, pepsi-cola și alte lichide viu colorate și esențe artificiale. A-i învăța pe acești oameni să mănânce corect nu a fost o sarcină ușoară și ingrată, pentru care, în realitate, nu a fost nimic de abordat. Căci rezultatul ar putea fi doar zero.
Cu toate acestea, cei mai buni reprezentanți ai ingineriei și ai clasei muncitoare la mijlocul anilor '80 și-au stabilit o astfel de sarcină, definindu-și corect linia strategică și tactică. Era necesar să începem nu cu iluminarea și convingerea capetelor burgheze înnorate de ignoranță și alcool, ci cu crearea unui tip fundamental de vatră, care să ajute la organizarea vieții într-un mod nou.
La cea mai mare fabrică de construcții de mașini din URSS numită după MI Kalinin din Sverdlovsk, ingineri, designeri în contact prietenos cu mine, acționând ca expert culinar și consultant în dezvoltarea unui nou tip de vatră, au decis să creeze un aragaz liniștit - o vatră, din chiar numele căreia principiile funcționarea sa era deja clară - antipodul unei oale sub presiune dăunătoare ... Aragazul liniștit trebuia să gătească încet, dar ... astfel încât felul de mâncare să iasă la timp, adică la un moment foarte specific, prestabilit. Deci, chiar și o persoană absolut singură ar putea dimineața, să zicem, la ora 9-10, să pornească aragazul lent cu supă și să-l pregătească pentru 15:00. Ajuns acasă cu 5-10 minute înainte de acea oră, persoana a găsit cina gata, nu a mai rămas decât să o toarne în farfurii.
Dacă persoana a întârziat, atunci vasul nu a ars sau a fiert, aragazul lent a fost oprit automat de îndată ce a trecut perioada de gătit. În aragazul lent, era posibil să gătești nu numai supă, ci și feluri secundare din orice fel de materii prime alimentare. Timpul de gătit poate fi prelungit cu 8-10 ore. Cu alte cuvinte, era posibil dimineața, în prealabil, să îți setezi o cină la 20:00 și să o iei proaspătă, nu prea gătită, nici prea gătită, nici prea uscată până la acel moment.
Aceasta a fost într-adevăr o revoluție în producția culinară și în viața de zi cu zi. Într-adevăr, spre deosebire de alte tipuri de focare electrice, aragazul liniștit a fost o mare ușurare din punct de vedere pur culinar, deoarece tehnologia de gătit adoptată în acesta a fost cea mai corectă din punct de vedere profesional din punct de vedere culinar și a fost, de asemenea, valoroasă din punct de vedere culinar, deoarece felurile de mâncare din noua vatră s-au dovedit a fi gustoase, cu păstrarea completă a gustului natural și a aromelor produselor cuibărite.În cele din urmă, un avantaj imens al aragazului lent a fost că a făcut posibilă gătirea felurilor de mâncare din orice bucătărie națională, nu numai că nu limitează creativitatea bucătarului, ci și extinde extrem de mult posibilitățile pentru orice fantezii culinare.
Pot spune cu sinceritate că numai cu ajutorul aragazului lent am însușit și am înțeles profunzimea ideilor culinare ale bucătăriei chinezești, a căror feluri de mâncare nu le-am putut reproduce pe deplin pe o sobă cu gaz, să nu mai vorbim de toate celelalte.
Între timp, principiile de funcționare a aragazului lent, ca toate creațiile geniale, erau extrem de simple